Thursday 7 February 2013

UMNO PENING: Ambik Kau....Peneroka Cerdik akan sokong PAKATAN RAKYAT


Thursday, February 7, 2013
UMNO PENING!!! UMNO halang Mazlan Aliman tapi gagal halang 40 peneroka ahli UMNO sertai PKR

Borang keahlian diserah kepada Abas (baju petak).

BERA 8 Feb: 40 peneroka Felda termasuk Ketua Cawangan dan Ketua Pemuda Umno Triang 1, Bera keluar parti ekoran tidak puas hati dengan penyenaraian Felda Global Ventures Berhad (FGVH).
Kecewa dengan penipuan Felda, kumpulan itu menganggotai KEADILAN dalam majlis penubuhan Ranting Felda Triang 1, dekat sini, malam tadi sempena kemasukan mereka.
Borang keahlian diserahkan kepada Ketua Cabang Bera, Abas Awang.
Hadir sama, Timbalan Ketua Cabang, Bob Manolan.
Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal KEADILAN, Suhaimi Said berkata, peneroka terbabit yang juga ahli Umno kecewa ditipu janji manis Felda berhubung FGVH.
“Banyak perkara peneroka tak setuju, antaranya FGVH. Sebelum ini Felda menjanjikan kekayaaan dan kesenangan kepada peneroka tetapi apa yang mereka dapat hanya bebanan hutang,” katanya ketika dihubungi.




AHAD, DISEMBER 02, 2012
Bekas Pengarah Eksekutif Felda Plantation sertai PAS




Hj Mohd Said Jonit, 59 tahun, bekas Pengarah Eksekutif Felda Plantation Sdn Bhd. Lulusan Universiti Pertanian Malaysia. Orang Kluang Johor.

Berkhidmat dengan F
elda selama 38 tahun dan mempunyai kepakaran dalam dunia perladangan. Mendapat kepercayaan sejak zaman Tan Sri Raja Alias hingga ke hari ini. Sangat rapat dengan beberapa Pengarah Besar Felda kerana pengalaman luas dalam pengendalian ladang khususnya Tanam Semula.

Dalam politik, pernah menjadi Naib Ketua Pemuda Umno Bahagian Tenggara dan Setiausaha Pemuda Umno Bahagian Kluang di pertengahan tahun 1990 an.



Harga Saham FGVH Turun & Turun Lagi, Memasuki Zon Kerugian




Keringat Kami di PERAHHHH...
Hancus Felda....

Gambar Sepasukan Anggota Polis Pukul Peneroka Felda
Posted by Addin Deen at 3/29/2012


Salah seorang teman meminta untuk aku siarkan kejadian memukul peneroka yang menuntut semula tanah yang dirampas oleh FELDA. Kemungkinan juga kejadian ini berlaku disebabkan dari kehadiran wakil ANAK yang mendengar rintihan mereka baru-baru ini. Berikut gambar kejadian dimana polis menjalankan arahan BOS mereka.



Takbir!   Allahuakbar




0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena