Saturday, 23 February 2013

UMNO Dah Tersentak Ke Dinding: Inilah Masanya Kita PENERAJANG & BALUN Cukup-cukup!

Ahad, 24 Februari 2013
Najib anjak bubar parlimen kepada 15-21 Mac?
hakaluka.blogspot



KUALA LUMPUR: Parlimen ke-12 sepatutnya dibubarkan semalam bagi membolehkan berlangsungnya Pilihan Raya Umum ke-13, dengan hari penamaan calon pada 16 Mac dan pembuangan undi pada 30 Mac.

Penasihat DAP Kebangsaan, Lim Kit Siang berkata, 22 Februari berlalu tanpa sebarang pembubaran Parlimen, dengan spekulasi bahawa tarikh pembubaran dianjakkan antara 15 hingga 21 Mac dengan tarikh pembuangan undi pada minggu pertama atau kedua April.

Menurutnya, dijangkakan pada minggu kedua supaya ramai pengundi Cina di negeri lain tidak akan membuang undi kerana mereka dijangka tidak akan pulang ke kampung sekali lagi selepas pulang minggu sebelumnya bagi menyambut perayaan Qing Ming yang akan jatuh pada 5 April.

“Saya dimaklumkan pertama kali tentang pembubaran Parlimen pada 22 Februari selepas mesyuarat peringkat tertinggi strategis politik Perdana Menteri di Putrajaya pada hari yang sama, dan lima minggu selepas itu, ia menjadi tarikh yang terus dispekulasikan sebagai tarikh paling ‘hangatuntuk pembubaran Parlimen PRU13,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur dalam satu kenyatan semalam.

Namun, ujarnya jelas dengan kesilapan demi kesilapan, Datuk Seri Najib Razak kurang keyakinan terhadap persediaanya untuk Pilihan Raya Umum ke-13 dan kemampuan untuk melepasi ujian Mahathir oleh mantan Perdana Menteri itu pada Malaysia Strategic Outlook Conference ke-15, 31 Januari lalu.

Katanya, ‘ujian Mahathir’ untuk Najib di dalam PRU13 iaitu tidak cukup bagus untuk Najib sekadar menang dan sepatutnya melepaskan jawatan dan memberikan laluan kepada timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri jika Umno Barisan Nasional cuma mendapat majoriti tipis.
Harakahdaily.

Kenapa Mahathir takut sangat jika BN kalah?
KUALA LUMPUR: Naib Presiden PAS Salahudin Ayub mahu Tun Dr. Mahathir Mohamad menjelaskan kenapa beliau begitu takut untuk berdepan dengan kekalahan Umno BN pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) akan datang.

Ketakutan bekas perdana menteri itu kata Salahudin, sangat jelas kelihatan apabila sering mengeluarkan kenyataan yang cuba menakutkan rakyat kononnya akan berlaku huru-hara selepas PRU13 nanti.

"Saya merasakan Mahathir terlalu takut dengan kekalahan Barisan Nasional, dan sekiranya benar kerajaan BN tidak mampu lagi bertahan pada pilihan raya akan datang, apa yang sebanarnya yang Mahathir takutkan sangat," soalnya.

Mahatir sebelum ini telah beberapa kali mengeluarkan kenyataan yang disifatkan sebagai 'provokasi jahat' apabila mendakwa Pakatan Rakyat akan melakukan huru-hara jika kalah pada PRU13 akan datang.

Sebaliknya, pada pandangan Pakatan Rakyat, mereka bimbang jika BN yang akan melakukan huru-hara jika kalah pada PRU13 kerana tidak dapat menerima hakikat kekalahan tersebut setelah lebih 50 tahun memegang tampuk kuasa.

Ini kerana, Pakatan Rakyat sudah biasa menerima kekalahan dalam pilihan raya berbanding BN.

Malah jika diikutkan perkembangan dan situasi terkini, banyak program anjuran Pakatan Rakyat disabotaj dengan serangan samseng dan perbuatan khianat terhadap kenderaan pemimpin Pakatan Rakyat.

Mengulas lanjut, Salahudin yang juga ahli parlimen Kubang Kerian mencabar Mahathir agar menjelaskan kepada rakyat, apakah sebenarnya yang ditakuti bekas perdana menteri itu.

"Kita nak dia jawab. Mungkin terdapat beberapa faktor atau isu besar yang menghantui kehidupan Mahathir apatah lagi dia yakin dan percaya BN tidak mampu lagi berrtahan.

"Kita mintajk dia bagitahu rakyat apa yang dia takut sangat," katanya.
Harakahdaily,
omakkau,blogspot
Miey Md Miey ·  Top Commenter
takot ken penjara la tu.....kita suruh polis tangkat lalat pergi serbu umh dia nanti,,, tangkat si tua ni.
Reply · 13 ·  · 15 hours ago
N23 DUN MANJOI


0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena