Tuesday, 27 May 2014

[Video] Dyana Sofya dah pandai 'kutuk' Pemuda Umno Samseng...Tidak bermaya lesu macam tidak berdarah..

Selasa, 27 Mei 2014




Apa pun, walaupun agak lewat polis ambik tindakan samseng Umno ni yang ugut nak bakar HQ DAP ni, kesan nya memang nampak. Paling jelas katanya langsung takdak pemimpin Umno yang turun sama sekurang-kurangnya bagi sokongan moral kat depa-depa tu.

'Samseng' kelesuan...
Baru dipanggil polis di Balai Polis Wangsa Maju muka masing-masing pucat lesi .. tidak bermaya lesu macam tidak berdarah. - Omakkau

Malaysiakini melaporkan:
Polis hari ini mengambil keterangan pemimpin-pemimpin Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, yang terlibat mengugut membakar ibu pejabat DAP minggu lalu, selama tujuh jam.

Mereka yang disiasat mulai jam 2 petang di ibu pejabat polis daerah Wangsa Maju termasuklah: Ketua Pemuda Umno Wilayah, Mohd Razlan Muhammad Rafii; Gulam Muzaffar Gulam Mustakim (ketua penerangan Pemuda Wilayah), Datuk Rizalman Mokhtar (ketua bahagian Bandar Tun Razak) dan Johari Yazid (Ketua Pemuda Cheras). - Mkini.
 Juga dilaporkan:
Keenam-enam ahli Umno itu dibebaskan dengan seorang penjamin pada kira-kira jam 9 malam ini.

Mereka disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan berkaitan ugutan berunsur jenayah. - Ibid.
Walaupun agak lewat sikit polis ambik masa untuk panggil samseng-samseng ni untuk rakam kenyataan tapi kira ok la jugak daripada langsung tak ambil tindakan apa-apa.

Cumanya macam ulasan aku sebelum ni, tindakan pohak polis yang agak lambat mungkin boleh bagi persepsi yang salah kepada bakal-bakal samseng yang ada niat nak buat aksi yang macam tu.

Dan memang terbukti bila pihak polis lambat bertindak, aksi samseng tu berjangkit ke Pahang bila Pejabat DAP Kuantan pun diserang jugak sanpai rosak pintu pejabat tu kena terajang.

Apa pun, walaupun agak lewat polis ambik tindakan samseng-samseng Umno ni yang ugut nak bakar HQ DAP ni, kesan nya memang nampak. Paling jelas katanya langsung takdak pemimpin Umno yang turun sama sekurang-kurangnya bagi sokongan moral kat depa-depa tu. Padahal depa-depa tu bukannya sekadar ahli biasa Umno tapi pemimpin Pemuda Umno di peringkat Bahagian.

Sumber: Agak-agak berapa lama polis siasat 6 samseng Umno ni? | Cenangau Daunkari http://cenangau.blogspot.com/2014/05/polis-siasat-6-samseng-demo-pemuda-umno.html#ixzz32uYKmYRi
Follow us: @cenangau on Twitter | CenangauDkari on Facebook


0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena