Monday 22 June 2015

Apa Hak Satiful Halang Parti Baharu Sertai PR?...Lawak sungguh kau neh PR kan dah 'barai'?

Isnin, 23 Jun 2015

[EDISI LAWAK] Apa Hak Satiful Halang Parti Baharu Sertai PR?



Pas tak setuju parti baharu sertai PR

KUALA TERENGGANU – Pas tidak akan sesekali bersetuju jika parti baharu yang akan dibentuk mahu menyertai PR.

Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Satiful Bahri Mamat berkata, pihaknya akan buat bantahan apatah lagi parti baharu yang dikatakan itu merupakan serpihan daripada Pas.

Menurutnya, kesediaan membentuk PR sebelum ini adalah melalui persetujuan tiga parti iaitu Pas, PKR dan DAP, manakala parti baharu tidak boleh sewenang-wenangnya menyertai PR.

“Kalau ada parti baru serpihan Pas, sudah tentu Pas tak setuju. Dia hendak bergabung dengan kekuatan apa? Atas alasan apa nak gabung,” katanya.Bekas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berserta beberapa bekas anggota jawatankuasa (AJK) parti itu tidak menolak kemungkinan membentuk sebuah parti baharu bagi meneruskan perjuangan politik mereka.

Satiful yang juga Pesuruhjaya Pas Terengganu menjelaskan, mana-mana isu yang tidak mendapat persetujuan daripada ketiga-tiga parti sebelum ini tetapi diteruskan juga sudah tentu memberi kesan kerjasama tersebut.

Antaranya katanya, isu pertandingan tiga penjuru di kerusi Kota Damansara pada PRU13 lalu berlaku berikutan calon Parti Sosialis Malaysia (PSM) diturunkan di kerusi itu.

“Pas tak setuju dengan calon PSM kerana dia hendak tanding atas tiket dia. Mana-mana perlu dapatkan persetujuan. Kalau tak setuju, tak boleh,” katanya.

Beliau mengharapkan semua ahli Pas kembali ke matlamat asal untuk sama-sama menguatkan parti dan memastikan hala tuju lebih baik dalam PRU14 akan datang.

“Kita harap ahli istiqamah hingga menang. Yang penting ahli istiqamah dengan bahtera yang ada.. yang kalah, kita harap jangan cepat buat keputusan yang bertentangan dengan parti tetapi ambil masa perbaiki diri mungkin akan dipilih semula pada pemilihan akan datang,” katanya. -SH

ULASAN GB

Sudah mabuk agaknya geng taksub ni. Apa hak dia nak halang parti baharu menyertai Pakatan Rakyat? Silap gaya DAP dan PKR lebih berkehendakkan parti baharu daripada PAS yang sebenarnya sudah tidak lagi mengamalkan akhlak Islam. Ulama-ulama PAS menang di dalam pemilihan dengan cara ijik dan kotor, dengan fitnah, dengan cai, dengan makian, dengan cacian, dengan melabel pihak yang tidak disukai sebagai Jebon, Anwarinas, Liberal, kuda DAP dan sebagainya. Adakah Allah meredhai perbuatan mereka itu?

Kata-kata Satiful di atas menggambarkan betapa takut dan kecutnya dengan kemunculan parti baharu untuk menggantikan PAS yang sudah jauh menyimpang dari perjungan menegakkan kebenaran dan keadilan.

Selebihnya bacalah komen para pembaca Sinar Harian yang GB sempat printscreen seperti di bawah ini yang rata-rata mentertawakan kenyataan dan gelagat PJ PAS Terengganu itu:



0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena