Wednesday 24 June 2015

G-18 Ganti PAS Dalam PAKATAN 2.0..."Biarkan Pas terus bongkak dengan egonya sendiri"

Khamis, 25 Jun 2015

Kumpulan G-18 Ganti PAS Dalam PAKATAN 2.0


Penubuhan pakatan pembangkang baharu dibincang semalam?

Sekumpulan pemimpin progresif PAS yang menggelarkan diri mereka sebagai G-18 mengadakan pertemuan dengan pimpinan PKR dan DAP semalam.

Pengerusi jawatankuasa bertindak G-18, Mohamad Sabu berkata, pertemuan di Kuala Lumpur semalam berjalan dengan baik dan dihadiri pemimpin kanan PKR dan DAP.

Bekas timbalan presiden PAS itu berkata, selepas Ramadan nanti, G-18 akan membuat pengumuman rasmi mengenai masa depan politik mereka.

"Ia sangat berjaya dengan semua pemimpin kanan menyertainya," kata Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu kepada The Malaysian Insider, tanpa mahu mengulas panjang.

Ditanya sama ada terdapat perbincangan menubuhkan pakatan pembangkang baharu, Mat Sabu berkata: “Tunggulah lepas raya nanti.”

Semalam, hampir kesemua anggota G-18 yang tewas dalam pemilihan lepas menyertai majlis berbuka puasa di rumah bekas setiausaha agung PAS, Datuk Kamarudin Jaffar, di Kemensah Heights, Kuala Lumpur.

Kamarudin yang juga ahli Parlimen Tumpat mengesahkan kehadiran pemimpin kanan PKR dan DAP.

"PKR datang dengan diketuai presidennya sendiri Kak Wan (Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail) manakala DAP juga datang," kata Kamarudin kepada The Malaysian Insider.

Selain Dr Wan Azizah, antara yang turut hadir dari PKR ialah Chua Tian Chang atau Tian Chua, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, Datuk Johari Abdul dan Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali yang juga timbalan presiden PKR dikatakan tidak sempat hadir kerana terlibat dengan program di Kuala Selangor.

DAP pula disertai Lim Kit Siang, Teresa Kok, Liew Chin Tong dan lain-lain.

Dipihak G-18 pula, selain Mat Sabu, turut hadir ialah Salahuddin Ayub, Dr Dzulkefly Ahmad, Datuk Dr Mujahid Yusof, Asmuni Awi, Dr Mariah Mahmood.

G-18 sedang dalam siri pertemuan dengan pelbagai pihak termasuk badan bukan kerajaan (NGO) dan orang perseorangan, susulan penubuhan jawatankuasa bertindak pada 16 Jun lalu di Muar, Johor. –TMI.


Pembangkang bincang tubuh Pakatan 2.0?

Pada hari yang sama bekas ketua pembangkang menyeru penyusunan semula dan muncul pembangkang yang kuat, para pemimpin gabungan pembangkang itu dilihat mengadakan satu pertemuan.

Sekeping foto menunjukkan sekumpulan anggota parlimen dan pemimpin progresif PKR, DAP dan PAS duduk bersama-sama dalam satu kumpulan dengan dilaporkan mereka berbincang menubuhkan Pakatan 2.0.

MP Teresa Kok yang memuatnaik gambar tersebut dalam laman Facebooknya semalam berkata ia diambil dalam satu majlis berbuka puasa di rumah anggota parlimen Tumpat Datuk Kamaruddin Jaafar di Kuala Lumpur malam tadi.

"Ketika keputusan muktamar PAS untuk memutuskan hubungan dengan DAP, tetapi malam ini ia seolah-olah memberi harapan lahirnya Pakatan Rakyat 2.0," tulis beliau.

Antara pemimpin yang hadir dalam gambar tersebut ialah bekas timbalan presiden Mohamad Sabu, tokoh DAP Lim Kit Siang, bekas naib presiden Salahuddin Ayub, MP Shah Alam Khalid Samad, MP Sungai Petnu Datuk Johari Abdul, penyanyi dan ahli PAS Wan Aishah Wan Ariffin dan Naib Presiden PKR Tian Chua dan Shamsul Iskandar Mohd Akin. 
-mk

Aktiiviti Pertama G-18 Harapan Baru

Laporan Polis Berhubung Isu FGV oleh ANAK dan Isu Pembelian Hartanah Mara di Melbourne oleh G18 Harapan Baru.

Tarikh :
25hb Jun 2015 (Khamis)

Jam :
11 Pagi

Lokasi :
IPD Dang Wangi, KL.

Semua Media dijemput hadir.
Sekian, Terima Kasih.

SUHAIZAN KAIAT
Penolong Setiausaha
G18 HARAPAN BARU

Semua pls come n join
ULASAN GB
InsyaAllah, PAKATAN 2.0 bakal muncul di persada politik tanahair menggantikan Pakatan Rakyat. Kali ini kita berharap ia tanpa PAS. Terlalu banyak masalah apabila PAS berada di dalam Pakatan Rakyat. PAS tidak layak untuk berkawan dengan sesiapa pun.

Biarlah PAS bersendirian. PAS merasa dirinya sudah cukup bagus, dah cukup kuat sehingga membuang semua profesional yang telah banyak berjasa kepadanya. Malah PAS sudah tidak memerlukan undi kaum Cina lagi apabila presidennya sendiri secara sinis, bongkak dan angkuh menyatakan “Kita (PAS) sedia kerja dengan semua parti yang tidak cauvinis". Dia tak sebut DAP tapi itulah maksudnya sedangkan selama ini DAP banyak membantu PAS di dalam pilihanraya. 
Posted By Green Boc

COMMENTS:

Anonymous said...
Pastikan gerak kerja parti baru tersusun dan tidak terburu2 dlm membuat sebarang keputusan. Sepakat membawa berkat.

Tahniah dan selamat maju jaya utk semua yg terlibat demi masa depan rakyat dan negara Malaysia yg bertuah ini.

Dr.Paridul Adras Ismail said...
Memang rakyat Malaysia memerlukan sebuah pakatan pembangkang yang kuat untuk mendepani BN pada PRU14. BN hanya boleh ditumbangkan oleh gabungan PKR, DAP dan parti baharu mengantikan Pas. Pas tidak layak lagi bergabung tenaga dengan PKR dan DAP kerana tindak tanduk parti itu yang kini seakan-akan gunting dalam lipatan. Pas kini dilihat sebagai musuh dalam selimut Pakatan Rakyat kerana sering mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang bercanggah dengan aspirasi bersama. Dalam nada yang lain pimpinan tertinggi Pas sudah bermain kenyit mata dengan pimpinan Umno. Pas ternyata kini sudah menjadi pro-Umno kerana hanya semata-mata dengan "muslihat persetujuan" Umno terhadap isu hukum Hudud.

Pimpinan Pas tidak berpijak di bumi nyata. Kemenangan mereka di pantai barat Semenanjung Malaysia pada PRU 13 adalah kerana sokongan undi kaum Cina. Tanpa undi masyarakat Cina, Pas tidak memperolehi 15 kerusi DUN di Selangor. Statistik tidak pernah berbohong. Pas pernah tidak memenangi walaupun satu kerusi DUN pun pada tahun 70an dan 80an kerana Pas ketika itu dilihat menutup pintu mereka kepada pengundi bukan Melayu/ Islam. Biarkan Pas terus bongkak dengan egonya sendiri, yang akhirnya akan menjerumuskan parti ke kancah kehancuran.

Anonymous said...
G-18 yang dibuang oleh Hj Hadi adalah tokoh2 yang amat berbakat, handal, rajin, cerdik dan yang paling berharga ialah pengalaman.

Didalam PKR kalau dikira tidak punyai kuantiti bakat seramai G-18 maupun juga DAP tidak punyai kuatiti wakil berpengalaman seperti G-18.

Amat dahsyat dan tersangat bodoh seorang Presiden tolol seperti Hj Hadi boleh ketepikan mereka semua. G-18 nak pergi kemana2 parti, saper2 akan ambek.

Didalam sebuah syarikat, kemajuan dan keutungan kompeni adalah amat bergantung kepada pekerja2 yang rajin, cerdik, berkemahiran dan berpegalaman. Adalah sangat bodoh kalau kompeni dah maju dibuang semua yang pandai dan ditukar dengan yang tolol siku lutut cakar rimau.

Didalam peperangan, raja yang tidak cukup hulubalang2 kuat biasanya tersungkur. Kalau bagi Hj Hadi, ada hulubalun tolol2 dah cukup, dia boleh lacurkan diri dan jual terus negeri dia.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena