Monday 22 June 2015

Kenapa Tuan Ibrahim MENCARI Mat Sabu? Wahai Mat Sabu..."Ingatlah, jangan kena peluku aka sekeh kepada berkali-kali"

Isnin, 23 Jun 2015
HIMPUNAN

BOLEH KU PERCAYA LAGIKAH PARTI YANG KU SAYANGI INI?

Hari itu Kakak Ipar Yong menangis. Dia bukan meraung, tapi memalingkan mukanya bila Yong tanya:

“Lepas ini kak nak buat macam mana?”

Kakak Ipar Yong telah menjadi aktivis parti sejak Yong kenal dia. Pernah jadi Ketua Muslimat di satu kawasan yang menjadi kubu kuat UMNO. Pernah memegang jawatan sebagai Pengerusi Pemerkasaan Parti di kawasannya. Jawatan yang tidak popular kerana terpaksa meng “audit” aktiviti cawangan. Sekarang memegang jawatan Timbalan Ketua Muslimat, demi mengimbangkan tanggungjawab kepada keluarganya yang selama ini sedikit terabai kerana dia sering bergerak ke sana sini. Mujur abang Yong understanding, walaupun bukan aktivis.

Beberapa kali Yong balik kampung, didapati hanya ada lauk beli dari kedai buat abang.

Kalau boleh Kakak Ipar mahu segalanya kembali seperti dahulu. Sebelum orang berebut jawatan. Sebelum orang guna facebook untuk memfitnah. Pemilihan berlaku dengan tenang dan adil.

“Tapi, kenapa jadi begini?” Yong tanya.

“Sebab sekarang sudah ada peluang besar untuk menang. Jadi, masing-masing nak jadi calon pilihanraya. Dulu masing-masing menolak nak jadi calon.”

Itulah dia! 

Puncanya nak jadi YB. 

“Tapi Bolehkah jadi YB kalau tiada sokongan dari bukan Islam? Bolehkah bentuk Kerajaan kalau tiada sokongan dari bukan Islam? Sedangkan UMNO pun mencari undi bukan Islam melalui BN untuk berkuasa?” Tanya Yong.

"Hancur." Sepatah sahaja jawapannya.

Kakak Ipar tahu jawapannya. Di tempatnya sendiri, kaum Cina yang 20% itu memegang kunci kemenangan kerana Melayu menyokong UMNO. 

Bolehkah PAS kembali seperti sebelum Muktamar ke 61?

KENAPA MENCARI MAT SABU?

Setelah difitnah, dicerca, dilabel dengan berbagai-bagai gelaran, kini diundang untuk memperkukuhkan parti.

Tak payah cari Mat Sabu. Guna saja Facebook hantu yang banyak berkeliaran itu untuk kukuhkan parti. 

Boleh?
LANTIK TANPA PERSETUJUAN

Salahuddin dan Mahfuz dilihat paling kurang vokal menyerang kepimpinan PAS. Paling "safe" sebab selalu "play safe."

"Play safe" pun kena terajang jugak.

Kata diri sangat hebat dan istiqomah. Diwar-warkan dengan bangganya team sekarang berkelayakan tinggi (dewanulamakpas). Kenapa cari Mat Sabu, Salahuddin dan Mahfuz? Adakah pemimpin PAS ingat melalui kemasukan Salahuddin dan Mahfuz ke dalam saf AJK PAS PUSAT, aktivis dan tukang pacak bendera, akan berbondong-bondong kembali menyokong PAS? 

Taktik melantik, "Umum dahulu baru beritahu" sama macam ketika Najib melantik ustaz Kazim jadi ahli MT UMNO:

"Terus terang, saya sangat terkejut apabila nama saya diumumkan sedangkan saya belum isi borang lagi (menjadi ahli) (sinarharian).

Apa jaminannya pemilihan Kepimpinan PAS tahun 2017 nanti tidak berulang lagi episod label melabel, fitnah, caci-maki dan adu-domba ini?

Yang pasti bukan hanya Kakak Ipar saja yang menangis.

comments:

  1. Wahai Mat Sabu n Salahudin Ayub : " Jangan kena peluku a.k.a. sekeh kepada berkali-kali. Keluarlah kamu dari situ nescaya orang itu akan menyekeh kepalanya sendiri. Sebab apa? SEBAB dia GILA MENYEKEH KEPALA"..ha ha ha. Kamu faham maksudku?

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena