Sunday 21 June 2015

Umno takut G-18 menubuhkan Parti Islam Baru bekerjasama dengan PKR & DAP...PAS tersepit akibat perbuatan ulamanya sendiri...

Ahad, 21 Jun 2015
Akar Umbi Pas sudah bangkit! Mahukan Pakatan Baharu Tanpa PAS

M. Code said...
Sekiranya PKR (http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pemuda-pkr-gesa-pemimpin-pakatan-hentikan-kecaman-segera-berunding#sthash.yTum0pwt.dpbs *angkara Azmin Ali-) berdolak dalik serperti PAS, adalah lebih baik bagi rakyat Malaysia yang pro PR dahulu menyertai Part Baru yang akan ditubuh dalam masa yang terdekat ini atau menjadi ahli dalam DAP.

Rakyat Malaysia yang pro PR ada 2 pilihan:

1) Bersama dengan parti baru yang akan ditubuhkan oleh kumpulan G-18, yang sedia maklum quality pendirian dan prinsip mereka yang ikhlas, setia dan istiqamah dalam perjuangan mereka. Saya yakin parti baru ini akan mendapat kejayaan yang luar biasa dalam PRU 14 akan datang..berkemungkinan pada 2017/18.
Contoh terbaik parti baru ini adalah parti AKP Turki, walaupun usianya muda tetapi berjaya memenangi majority pilihanraya Turki.

2) Bersama-sama dengan DAP, yang semua sudah maklum tentang quality mereka yang berprinsip, professional, anti rasuah, amanah, tegas, efficient, adil, berani dan membela semua kaum di Malaysia ini. Rakyat Malaysia yang beragama Islam tidak perlu rasa gentar atau risau tentang nasib mereka, yang mana telah terbukti dengan jelas keadilan DAP pada umat Islam..
1) hampir 1000 jawatan diberikan pada PAS di P.Pinang, walaupun PAS hanya mempunyai 1 kerusi saja.
2) DAP membantu rakayat Kelantan yang ditimpa bala banjir besar baru2 ini dengan membina rumah baru untuk mereka, hatta tidak menjadi keberatan untuk mereka membina Mesjid sekalipun.
3) DAP bukan sebuah parti perkauman seperti UMNO, yang hanya untuk kaum Melayu. DAP membuka pintu mereka pada semua kaum2 lain di Malaysia…yang terbaru menjadi ahli mereka ialah Pak Samad (sasterawan negara), bekas pemuda PAS Johor Sheikh Omar dan aktivis Norazimah Mohamad Noor.
4) Membela keadilan dan nasib rakyat, hingga sanggup kepenjara walaupun berlainan bangsa: contoh LGE, dalam kes rogol seorang gadis bawah umur oleh Ketua Menteri Melaka dahulu.
zab said...
Hari ini terdapat 2 berita. Pertama, terdapat di kalangan pemimpin PAS inginkan gabungan seperti 1990, yakni 2 gabungan berbeza dengan 2 parti berbeza. Ketua DUPP begitu yakin DAP akan memberi PAS satu lagi peluang selepas 2 kali gagal. Bagi saya, alangkah bagusnya kalau nilai matawang kita macam 1990 dulu, dan harga minyak seperti tahun 1990 dulu. Kadang-kadang melucukan apabila kita merenung masa silam, mengharapkan kebahagiaan pada masa dulu dapat kembali. Sedang kan itu sudah menjadi sejarah dan sebagai mukmin, kita kena pandang ke depan dan merancang untuk berjaya. Saya ragu-ragu akan ada 2 gabungan berbeza pada masa pengundi perlukan satu barisan yang mantap.

Berita kedua juga tentang DUPP. Katanya ulama perlu terkehadapan tentang isu sosial, bukan setakat ilmu agama. Saya hairan, selama ni mana suaranya untuk rakyat? Kenapa sekarang? Ketika PAS tersepit akibat perbuatan ulama sendiri yang berfikiran singkat. Maaf saya cakap, tapi adakah ulama PAS ni budak-budak? Hari ini gaduh esok berbaik semula. Atau adakah mereka menganggap orang lain bodoh? Mungkin juga. Kalau tidak, masakan mereka macam orang gila talak.

Eloklah cadangan parti baru diperhalusi. Renungkan kejayaan AKP. Banyakkan bertemu akar umbi, dan pohonlah kepada Allah agar diberi hidayah dan dipermudahkan urusan.
Anonymous said...
Alhamdulillah kami yakin penubuhan Parti Baru boleh menguatkan Pakatan dan paling pentingnya wajah Islam yang benar dan hakiki. Sekiranya benar tersebut akan ditubuhkan, berikut adalah sedikit input dari kami agar dapat untuk diberi pertimbangan sewajarnya:-

1. Parti itu mesti sebuah Parti Islam yang terbuka pada orang Islam yang didukungi oleh berbagai kaum yang Muslim yang komited. 

2. Libatkan mereka yang dari berbagai NGO Muslim yang komited dengan dakwah Islam terutama dakwah dengan non-Muslim. 

3. Fokus objektif parti mengutamakan dakwah Islam dan kebajikan sosial yang mengambil platform politik sebagai wadah melaksanakan objektif tersebut.

4. Kekuatan kewangan asas parti adalah dari hasil derma ahli yang berterusan melalui disiplin pemotongan gaji melalui standing instruction online banking mengikut kemampuan ahli dengan sumbangan yang minima RM1.00 atau RM5.00 sebulan. Hasil kewangan ini mesti direkod dan diurus secara telus dan profesional pungutan dan penggunaannya. Hasil kewangan lain bolehlah diusahakan dengan berbagai cara seperti sumbangan ahli DUN dan Parlimen (bila ada menang DUN dan Parlimen nanti) dan projek perniagaan yang berasaskan social enterprise yang memberi hasil pulangan yang maksimum kepada parti bagi melaksanakan aktiviti-aktiviti parti.

5. Mesti ada tonggak dalam parti yang memberi tempat terhormat kepada para ulama sejati dan tawadduk memainkan peranan memberi bimbingan dan pakar rujuk disegi halal haram sesuatu keputusan, tindakan dan isu. Pengertian ulama mesti diberi definisi yang jelas dan jitu.

6. Mereka yang berkebolehan berbagai hendaklah terpilih sebagai penggerak parti dalam rencana politik yang menguntungkan Islam, dakwah Islam dan target dakwah Islam. 

7. Ada termaktub dalam perlembagaan parti yang al Quran, hadis, ijmak ulamak dan qiyas menjadi rujukan.

8. Termaktub dalam perlembagaan parti perkara-perkara yang boleh dan tidak boleh diputuskan tanpa rujukan kepada kumpulan tonggak parti iaitu ulama parti. Keputusan tonggak parti adalah muktamad. Mesti ada proses yang jelas termaktub dalam perlembagaan dalam memberi dan mendapatkan keputusan terhadap perkara-perkara sedemikian.

9. Pelaksana (AJK Kerja parti yang terpilih) gerak kerja parti yang terpilih dengan berbagai kebolehan mesti diberi kebebasan membuat keputusan dan bertindak demi kepentingan dan kejayaan Islam, dakwah Islam dan target dakwah Islam dalam perkara-perkara yang tidak memerlukan rujukan kumpulan tonggak iaitu ulama parti.

Ayuh Maju Dengan Parti Islam Baru.....

Allah lebih mengetahui.....
Omar Daud said...
Salam

PAS sekarang tak releven lagi pada rakyat Malaysia. 2 sebab:

1. Manusia yg berada dalam Pas sekarang ini majoritinya adalah Hipokrit,mengunakan agama untuk mendapat habuan dunia yg sedikit.Islam digunakan sesuka hati dan ikut selera pemimpin2 yg ada,asalkan untung pada diri dan kumpulan.

2. Struktur Organisasi Pas itu sendiri,senang nak dieploit umpamanya,DUPP/MSU,Jika mempunyai manusia seperti no#1.

3.PAS Sekarang Tiada VISI,MISI,cara2 parti nak dibawa, HANTAMSAJALA,Ada yg nak bawa ala Taliban,ada yg nak bawa cara 70'an, ada yg nak ikut UMNO,ada yg nak ikut PR (Takut jawatan kena terajang),Dan TAKADA PRINSIP cara-kerja,Ponteng takda masaalah,makan gaji buta okay,boleh cakap A harini esok boleh cakap B.


Ada banyak lagi...KETIGA DIATAS ADALAH FAKTA, Mana mungkin kita boleh bersama mereka...JIKA NAK JUGA,KITA AKAN BANYAK MEMBUANG MASA,TENAGA DAN KEEWANGAN...SEDANGKAN KEJAYAAN YG DICAPAI SELAMA 7THN, DIRANAPKAN CUMA SATU HARI SAHAJA.

TERUS TERANG umno memang tak HINGIN PAS yg macam ini,tak menguntugkan dia tak boleh bawa pengundi2 bukan melayu,MCA/MIC/GERAKKAN dah ada. Tujuan umno ialah mengujudkan balik ketempat asal,menjadi parti kampong,KALASSSS.

Umno akan takut bila G-18 ,dapat menubuhkan parti baru dan bekerjasama dgn PKR,DAP dan menendang PAS keluar.Makna asalnya untuk membunuh support dari orang2 bukan melayu tak berjaya. Malah (Pakatan Rakyat Progresive) yg baru lebih hebat dari PR yg lama.PARTI BARU akan bertahan lama JIKA parti itu MEMPERJUANGKAN RAKYAT,dan tetap akan releven sampai bila-bila selagi bersama RAKYAT,G-18 Mempunyai Asset pemimpin-pemimpin seperti ini, so apalagi teruskan dgn organisasi baru.Rakyat pelbagai bangsa, akan bersama kamu.

Wallauhalam.
JUNE 21, 2015 AT 2:04 PM
Posted By Green Boc

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena