Wednesday 2 September 2015

GHB (Amanah) kian POPULAR disebabkan promosi percuma yang diberikan oleh PAS & Geng Ostaz...Pas 'tertekan atau gumbira'?

Khamis, 3 September 2015

PAS kelihatan seperti tertekan dalam keadaan Presiden gembira?
Apa yang jelas kelihatan parti PAS semakin hilang ketenangan diambang kemunculan secara rasmi Parti Amanah Negara. Hilang ketenangan parti ini dapat dilihat daripada setiap reaksi terhadap HB yang bakal menjadi parti politik Islam baru yang bakal diberi nama Parti Amanah Negara itu.

Kerisauan PAS ini amat sukar dinafikan sedang beberapa bulan yang lalu selepas tamat Muktamar di Kuala Selangor, Presiden PAS sendiri menegaskan tidak risau dan bimbang sedikit pun dengan kewujudan HB ke arah penubuhan parti Islam AMANAH malah selaku Presiden beliau merasakan begitu gembira, hingga di ulangnya beberapa kali, “gembira....gembira...gembira!” 


Kegembiraan Presiden PAS dengan kewujudan parti Islam baru ini, yang bakal ditubuhkan oleh mantan para pemimpin popular PAS, yang dikatakan telah digugurkan setandan dapat dijangka melalui kata-kata beliau bahawa apa yang berlaku adalah proses penapisan dan pembersihan PAS dari fikrah-fikrah yang bertentangan dengan golongan agamawan dalam parti PAS yang sedang menguasai PAS secara total kini. 

Dengan hujah dan alasan yang menggembirakan Presiden parti sepatutnya ia mampu memberi ketenangan kepada PAS dalam menghadapi penghijrahan beramai-ramai ahli mereka yang dikira berlainan fikrah itu ke wadah baru. Sepatutnya atas dasar wala’ ahli-ahli PAS yang bersetuju dengan Presiden turut gembira dengan proses tersebut. 

Namun apa yang berlaku adalah sebaliknya. Kini kebanyakan pemimpin PAS di perbagai peringkat menjadi tidak tenang dan begitu menggelabah sekali. Keadaan ini dapat dilihat dan didengari dalam program-program dalaman PAS dan juga di media maya di mana pelbagai rungutan, kecaman, ‘fatwa’ dan seumpamanya yang dihamburkan kepada HB. 

Kecaman kepada HB dan pemimpin dipelbagai peringkat sebagai perosak jemaah, pemecah-belah jemaah, pengkhianat jemaah, dhirar, berhamburan hadith halal darah, hadith boleh diperangi, munafik haraki, golongan kecewa, gerakan haru biru, alat DAP, pencuri ahli, tertalaq tiga, makan gaji haram, sampah, puak yang ditapis, kurang Islam, ditimpa bala Allah dan macam-macam. Ini semua sebenarnya gambaran kegelisahan! 

Apabila Presiden gembira dengan penapisan ini tidak kiralah banyak mana yang tertapis maka seluruh ahli perlu wala’ dan redha dalam menghadapi penghijrahan ahli ke wadah baru. Bukankah wadah baru ini telah diramal oleh Presiden hanya akan bertahan selama 2 tahun? Jadi apa yang perlu dibimbang dan diserabutkan sehinga bermacam maki hamun yang dihamburkan? 

Sehingga hari ini dan saat ini PAS  masih belum focus kepada kerja-kerha sebenar mereka dalam menekuni masalah rakyat sebaliknya hanya sibuk mengecam dan memprovokasi HB dipelbagai peringkat. 

Terkini PAS sibuk dengan gambar-gambar Mat sabu dengan beberapa orang perempuan Cina yang berlaku dalam keadaan sesak yang tidak dijangka sewaktu Bersih 4.0, seperti mana yang berlaku kepada seorang pemimpin pemuda PAS satu waktu dahulu ketika diserbu untuk disolek sewaktu program wawacara berehat. Macam kecaman dilontar kepada Mat sabu konon kenapa tidak menjauhkan diri dan kenapa tidak jaga diri? Kepada pemimpin PAS itu dahulu kenapa tidak menepis tangan juru solek sewaktu di solek? Atau bangun dan lari jauh untuk mengelak disolek? Sebenarnya rasionallah apabila keadaan tidak dijangka oleh sesiapapun maka tindak balas adalah sukar dan payah. Tetapi perkara itu tidak menjadi masalah kepada para provokator PAS asalkan mereka dapat keronyok Mat sabu untuk melepaskan geram dan dendam! 

Begitu juga dengan isu pijak gambar super impose Najib dan TGHH! Kecoh satu dunia orang-orang dominan PAS. Mereka lupa bahawa kalau kamu pernah pijak gambar orang, maka ada waktunya gambar kamu atau kamu akan dipijak orang. Siapa peduli kamu siapa dalam politik yang berada di gelanggang dan dunia sekular ini? 

Tiada siapa yang waras bersetuju kelaku tidak senonoh memijak gambar seumpama itu tetapi selagi PAS berada dalam gelanggang politik secular dan demokrasi barat seperti yang diamalkan dikebanyakan negara dunia termasuk Malaysia, PAS mesti menerima hakikat apa sahaja boleh berlaku sebagai manifestasi rasa benci orang-orang ramai. Dulu pernah berlaku gambar banner TGHH dan TGNA dikencing ‘terus ke muka”. Waktu itu penyokong UMNO/Bn yang buat tetapi nampaknya tidak sekecoh sekarang!  

Sesungguhnya, jika PAS tidak mahu itu berlaku maka jangan masuk bermain dalam gelanggang politik secular dan demokrasi barat! Dalam gelanggang tersebut siapa peduli prinsip kamu!? Lebih baik jadi seperti Jemaah Tabligh yang tiada siapa yang nak kacau dan makin hamun pun! 

Apa yang jelas jika PAS tidak berhenti daripada mengecam dan membelasah HB yang bakal secara rasmi nanti menjadi Parti Amanah Negara maka ia akan merugikan PAS kerana HB kian popular disebabkan promosi percuma yang diberikan oleh PAS di pelbagai peringkat. Daripada sedikit orang yang ambil tahu mengakibat semakin ramai orang yang mahu mengambil tahu dan tidak keterlaluan kalau mereka mungkin terus berminat dengan wadah baru yang Progresif, Amanah dan Peduli itu. 

Wahai PAS mohon fokuslah kepada kerja kamu yang katanya mahu melawan UMNO/BN hingga akhir nanti daripada menyibukkan diri membelasahkan HB/AMANAH yang baru lahir itu.

Posted & copy by RAKYAT MARHAEN

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena