Monday 21 January 2019

[Video Tony Pua kritik calon BN dakwa bersekongkol dengan Najib] Operasi bawa keluar SUV disambung esok & SPR: Sentimen kaum, agama langgar peraturan pilihan raya.

Isnin, 21 Januari 2019

Operasi menaikkan SUV yang terhumban dari jambatan menggunaka kren

Cubaan pertama menaikkan SUV dari laut gagal

Kerja-kerja mengangkat SUV Mazda CX-5 putih yang terjunam dari Jambatan Pulau Pinang dihentikan jam 7.30 malam ini kerana faktor cuaca.

Operasi bawa keluar SUV disambung esok

GEORGETOWN: Operasi membawa keluar kenderaan utiliti sukan (SUV) Mazda CX-5 yang terhumban dari Jambatan Pulau Pinang selepas terbabit dalam kemalangan di Kilometer 4.0 jambatan itu ditangguhkan jam 7.30 malam ini.
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid, berkata kerja-kerja mengangkat SUV yang ditemui 15 meter dari tiang 34 jambatan itu pada jam 4 petang tadi terpaksa dihentikan kerana faktor cuaca gelap dan juga keselamatan.
Beliau berkata, operasi berkenaan akan disambung semula jam 7 pagi esok dan kerja penandaan sudah dilakukan dan hanya akan menunggu kren untuk mengangkat SUV terbabit.
Difahamkan, mayat mangsa dipercayai penuntut kolej swasta, Moey Yun Peng turut ditemui di tempat duduk pemandu dengan masih memakai tali pinggang keledar.
Terdahulu, keadaan di atas jambatan agak sesak berikutan dua lorong terpaksa ditutup kepada pengguna jalan raya.
Lokasi kemalangan juga turut dipenuhi orang ramai terutama penunggang motosikal yang mahu melihat situasi kerja-kerja mengangkat kenderaan terbabit.
BH Online.

SPR: Sentimen kaum, agama langgar peraturan pilihan raya

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Azhar Azizan Harun mengingatkan bahawa penggunaan unsur perkauman dan sentimen agama adalah kesalahan bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.
Azhar berkata peringatan itu berikutan terdapat laporan wujudnya isu berkenaan dalam kegiatan berkempen di PRK Cameron Highlands.
"Kempen yang berunsurkan perkauman adalah kesalahan di bawah Seksyen 4A Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.
"Manakala berkempen dengan menyentuh sensitiviti agama adalah pengaruh tidak wajar dan kesalahan di bawah Sesyen 9 akta sama," katanya dalam kenyataan.
Sebelum ini, calon Pakatan Harapan (PH) M Manogaran mendakwa BN dan PAS menggunakan isu perkauman dalam kempen mereka.
Beliau merujuk kenyataan pemangku Presiden Umno Mohamad Hasan yang antara lain berkata orang Melayu dan Islam diperlekehkan bawah pentadbiran PH.
Ketua Pemuda PAS Muhammad Khalil Abdul Hadi pula dalam satu program minggu lalu berkata sudah menjadi tanggungjawab agama buat pengundi beragama Islam untuk menolak calon PH pada PRK ini.
Azhar berkata parti politik dan calon bertanggungjawab memastikan setiap kegiatan kempen tidak menyalahi undang-undang dan menimbulkan kekeliruan kepada pengundi.
"SPR menyeru setiap calon dan parti memberi perhatian sewajarnya terhadap setiap perkara yang dinyatakan dalam aku janji (yang ditandatangani mereka sebelum ini)," katanya lagi.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena