Thursday 10 January 2019

[Video Tun M: Saya tidak tolak raja-raja Melayu & Jakim tersasar daripada tujuan asal penubuhan] Berkawan dengan DAP akan rosak iman? Berkawan dengan lanun, iman makin teguh? Konfius tak? Sewa RM100 untuk bujang di KL mulai tahun ini.

Jumaat, 11 Januari 2019

Foto Siakap Keli Press.
Orang kata VS Islam kata..
Kredit : imuslimshop.com
Foto Siakap Keli Press.
Nampak simple jer tapi kesannya boleh jatuh maruah..
Kredit: @ZakuanZaidi

MENCARI JATI DIRI

Kalau tak sebut demi Melayu, orang politik Melayu akan rasa hilang modal berpolitik, rasa tawar ....
tu sebab kena sebut "demi melayu" adalah gula².. ada manis sikit

Tak sebut, macam tak ikhlas, tak real dalam perjuangan...

Tetapi bab maasyyuukkk, bab projek...duit lebih penting dari Melayu..no money - layu.
Itu sebab DAP penting untuk politik, tanpa DAP, politik Melayu jadi tak gah...kutuk Mahathir hari² pun tak jadi apa² pun...kalau kutuk DAP ada sedikit bangga..

Itu mentaliti dulu, mentaliti takut hantu, asal pokok kekabu, di situ ada langsuir.. tetapi takut-takutkan DAP masih dibuat buat relevan..

Berkawan dengan DAP akan rosak iman? 
Berkawan dengan lanun, iman makin teguh?
konfius tak?

Sebuah kesah.. lepas baca tak perlu lah pro DAP, tetapi lebihkan teguh jati diri Islam dan Melayu..
Oleh Farizan Zainal VITDAILY
Baru-baru ini Datuk Bandar Kuala Lumpur Nor Hisham Ahmad Dahlan mengumumkan berita gembira buat golongan bujang berpendapatan rendah yang tinggal di ibu kota, di mana mereka bakal menikmati kadar sewa bilik serendah RM100 sebulan menerusi skim ‘micro-housing’ mulai tahun ini.
Inisiatif yang diperkenalkan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) bagi mengurangkan beban kos sara hidup golongan bujang dalam kumpulan B40 yang mengalami kesukaran mencari bilik sewa di sekitar ibu kota.
Bilik berkonsep ‘capsule hotel’ itu sudah mula dibina sejak dua minggu lalu di sebuah bangunan lama DBKL yang terletak di Jalan Tuanku Abdul Rahman.
Sebanyak dua blok digunakan yang mana setiap blok memiliki 120 buah bilik. Projek ini mampu menampung 200 penghuni dan akan dikenakan kadar sewa bulanan serendah RM100.
Setakat ini, peruntukan untuk tujuan tersebut menelan belanja sehingga RM10 juta dan dijangkakan akan siap dalam pertengahan tahun ini. Permohonan akan dibuka secara online menerusi iklan DBKL  dalam masa yang ditetapkan kelak.

1 comments:

Lone ranger pomen said...

Bab spender tu aku Dah kena. Tahun 2008 taK silap. Aku eksiden dgn bini Aku. Kome 3 hari. Pukul5 pagi. Nak hantar Dia keje. Bangun tido, sarung seluar jeans, spender pun tak Pakai. Bawak dia, sedar2 Kat hospital KL, pasal tempurung kepala retak. Kat hospital klang takde Pakar otak. Agaknya nurse tu mesti terkujat masa gunting seluar je, ingat ade sarang angry birds. Rupenya angry bird je. Sejak tu aku Pakai utk kemane saje, Dan Aku dilanggar India mabuk pagi tu. Doktor Kate Aku kene amnesia pendek, pasal helmet terbang, kepala terhempas Kat Jln, alhamdulilah Aku tak jln terus. tu Yg Aku tak Ingat Langsung masa eksiden. Bini Aku yg seret aku ketepi jln, pasal moto melekat Kat trngah2. India tu gemok sgt Dan pagi2 org tak ramai. Yg Jumpa memula mamber Aku Yg nak pegi keje. Dia Yg pabggil ambulance, seret uncle tu ketepi, Mulut bau arak Dan Dia Jumpa Aku Kat mahkamah Dan minta maaf. Nasib Dia ade insurance. Aku clim Dia punya insurance la. Dia baru nak pegi keje Dan Dia ketagih arak. Abis dia cerita Dan Aku dpt $64k. Bayar peguam , dgn tah ape tah . Dpt $40. Tu la modal aku bukak bengkel Sampai la ni.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena