Tuesday 12 March 2019

[Video Dewan kecoh! Pembangkang masih lagi berhujah macam 'mangkuk ayun'] KJ ajak UMNO-PAS tolak politik perkauman, jadi lebih inklusif & Adakah Khairy sebenarnya sedang cuba meng’DAP’kan UMNO dan PAS?

Selasa, 12 Mac 2019
No photo description available.

KJ ajak UMNO-PAS tolak politik perkauman, jadi lebih inklusif

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rembau, Khairy Jamaluddin hari ini menasihati pemimpin UMNO dan PAS supaya tidak bergantung kepada isu perkauman dan keagamaan untuk menang dalam pilihan raya.
Sebaliknya, beliau meminta pemimpin UMNO dan PAS mencari prinsip asas yang boleh dipersetujui secara bersama yang bersifat inklusif dan berdasarkan komitmen ke arah Malaysia sebagai sebuah negara yang berbilang kaum.
Kenyataan Khairy yang dilihat menyimpang daripada sikap pemimpin partinya itu sedikit sebanyak membuktikan bahawa pemimpin UMNO dan PAS sememangnya menggunakan sentimen perkauman dan keagamaan untuk menyerang pihak lawannya.
Adakah Khairy sebenarnya sedang menegur pemimpin UMNO dan PAS yang sedang galak menyerang DAP dengan pelbagai dakwaan berbaur fitnah dan pembohongan menerusi kenyataannya itu?
Apa yang menarik lagi adalah apabila Khairy menyentuh mengenai “komitmen ke arah Malaysia sebagai sebuah negara yang berbilang kaum”.
Pemikiran yang dibawa Khairy itu harus dipuji, malah tidak mustahil idea yang cuba dibawanya itu akan diterima oleh pemimpin UMNO dan PAS.
DAP adalah parti untuk semua kaum. DAP menjunjung tinggi Perlembagaan Persekutuan, walaupun sering kali dicemuh dengan pelbagai dakwaan dan pembohongan yang sehingga kini tidak pernah dibuktikan.
Adakah Khairy sebenarnya sedang cuba meng’DAP’kan UMNO dan PAS? – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena