Thursday 14 March 2019

[Video MENGAPA BEKAS PEMIMPIN UMNO SABAH MEMILIH BERSATU?] Pasai apa Najib masih belum dan tidak di penjara lagi..KERANA korup paling DAHSYAT yang telah dilakukan oleh AG terdahulu Apandi Ali (Peguam Negara @ ahli Umno).

Jumaat, 15 Mac 2019
Pasai apa Najib masih belum  dan tidak di Penjara lagi.. 
Kerana korup paling DAHSYAT yang telah dilakukan oleh AG terdahulu Apandi Ali (Peguam Negara @ ahli Umno) Kerajaan Malaysia menerima sebahagian daripada dokumen dari DOJ & FBI. 

Rekod urus niaga dan rekod urus niaga adalah "tulen" yang tidak boleh diubah / diduplikasi atau dipalsukan oleh pangkalan data transaksi bank. 

Dari rekod ini disahkan bahawa RM2.6 bilion dikreditkan ke akaun peribadi Najib oleh Tanore Finance Corporation, yang dimiliki oleh Jho Low. 

Persoalan-persoalan yang bermain dalam fikiran rakyat adalah: 
Jika ada bukti kukuh, kenapa Najib masih belum dibawa ke mahkamah pada 1MDB? 

Untuk maklumat semua orang, proses untuk menuduh Najib tidak mudah seperti menangkap pencuri motosikal. 

Terdapat cukup bukti undang-undang yang jelas, tetapi kerana bekas Peguam Negara, Appandi telah menyatakan bahawa Najib tidak melakukan apa-apa yang salah (mengenai IMDB) prosedur ini mesti terlebih dahulu dibuat Null & Void secara sah sebelum Najib boleh dikenakan. 

Untuk membatalkan keputusan / ketetapan bekas AG tidak mudah kerana ia berhadapan dengan perlembagaan - Perkara 145 (3) iaitu semua kenyataan / keputusan yang dibuat oleh Peguam Negara tidak boleh dibuka semula atau dibincangkan dalam mana-mana forum atau sebarang bentuk. 
Image may contain: 1 person, closeup
Ini bermakna, Najib tidak boleh didakwa mengikut alasan Perkara 145 (3). 

Tommy Thomas(TT) dipilih sebagai AG, bukan kerana kita bersifat perkauman atau kerana kita memandang rendah kaum lain tetapi kerana TT adalah seorang pegawai undang-undang yang sangat berkebolehan, cekap dan mahir. 

Beliau sangat mahir dan akan dapat melaksanakan prosedur pembatalan bekas Peguam Negara, keputusan Appandi terhadap Najib. Juga, TT adalah yang terbaik daripada 500 peguam terbaik di dunia. 

Walaupun kes ini adalah sangat teknikal dan rumit, walaupun peguam biasa tidak dapat melihat / memikirkan cara untuk melakukannya, TT kini berada di peringkat akhir menyelesaikan prosedur (untuk Kerajaan berjaya dalam pembukaan semula kes 1MDB) dan membatalkan / mencabar keputusan Appandi. 

Penduduk Malaysia sangat sibuk dan tidak sabar melihat Najib didakwa. 
Image may contain: one or more people and text
Sila bersabar. 
Ia bukan kerana kerajaan PH sengaja melambatkan kes itu; tetapi kita perlu menjalankan prosedur untuk menurunkan keputusan Appandi terlebih dahulu. 

Soalan: Bila? Bagaimana? 
Jawapan: Ia harus mengikut Peraturan Undang-undang. Hanya beberapa minggu sebelum Najib akan ditugaskan. 

Sekiranya TT tidak berjaya dan gagal menurunkan / membatalkan keputusan Appandi (pada 1MDB), kes ini tidak boleh lagi dibawa ke mahkamah semula. 

Kerana perkara ini bertentangan dengan prinsip perlembagaan keadilan dimana integritas AG ditentang. 

Hasilnya: Jika disabitkan, Najib tidak boleh dibebaskan dan masa yang dipenjarakan akan berusia 10 - 20 tahun atau lebih. 

Anda boleh berkongsi atau menyalin mesej ini untuk menjelaskan keadaan yang sebenarnya jika ada yang bertanya. Sehingga kini, saya menyimpan info ini kepada diri sendiri tetapi rakyat terus bertanya tanpa mengetahui proses undang-undang sehingga saya diwajibkan untuk menerangkan - Dr. Halim J.. 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena