Friday 1 March 2019

[Video PRK Semenyih Grand Mutakhir] BERANIKAH PAS BERBOHONG LAGI SELEPAS INI?

Jumaat 1 Mac 2019

BERANIKAH PAS BERBOHONG LAGI SELEPAS INI?

Ketika Anwar Ibrahim mula-mula mendedahkan bahawa Pas telah membayar sejumlah wang kepada Sarawak Report sebagai sebahagian daripada syarat penyelesaian saman fitnahnya terhadap portal tersebut, beberapa pemimpin Pas tampil menafikan dakwaan itu.
Mereka senada mengatakan tiada sebarang bayaran dibuat kepada editornya, Clare Rewcastle Brown
Kemudian, apabila Anwar sekali lagi mendedahkan beliau mempunyai bukti bahawa bayaran RM1.4 juta telah dibayar kepada Clare sambil mencabar Pas agar menyamannya, Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hassan berkata, dakwaan Presiden Anwar itu hanya bersandarkan khabar angin semata-mata.
Sehubungan itu, jelasnya, berdasarkan bukti dan dokumen yang ada padanya, beliau akan mengadakan sidang media dalam waktu terdekat untuk menyanggah dakwaan Anwar itu.
Tetapi, hanya beberapa jam selepas Takiyuddin membuat kenyataan tersebut, Clare sendiri dalam pendedahannya melalui Sarawak Report, telah mengesahkan bellau memang telah dibayar sebanyak RM1.4. juta oleh Pas.
Clare telah menunjukkan salinan cek pembayaran itu yang dibuat melalui peguam, Americk Sidhu.
Beserta salinan cek yang dipaparkannya, beliau turut mendedahkan beberapa dokumen lain sebagai menyokong bukti pembayaran yang dibuat oleh Hadi Awang kepadanya.
Menurut Clare, memang sesuatu yang lazim bayaran bagi penyelesaian itu dirahsiakan bagi mengelak pihak yang mengeluarkan wang berasa aib.
Bagaimanapun katanya, penafian yang dibuat oleh Takiyuddin berhubung pembayaran itu adalah mengelirukan, tidak benar dan melanggar perjanjian kerahsiaan yang dicapai sebelum ini.
“Hadi tidak sepatutnya membincangkan butiran bayaran penyelesaian dengan mana-mana ahli PAS sekali pun.
“Tindakan Takiyuddin mewakili Hadi menafikan adanya bayaran dibuat adalah pelanggaran dan penolakan perjanjian kerahsiaan yang sangat ketara kerana ia tidak benar.
“Justeru Sarawak Report berhak mempertimbangkan untuk keluar daripada kerahsiaan juga supaya kebenaran dapat diberitahu kepada rakyat Malaysia yang telah dikelirukan,” kata Clare lagi.
Apa lagi Pas mahu katakan selepas ini?
Ternampak Pas sekali lagi cuba berbohong sepertimana Nik Abduh tidak bercakap benar menafikan rakaman suaranya yang tersebar luas sebelum ini.
Namun, cubaan berbohong kali ini jelas tidak menjadi apabila Clare sendiri cepat-cepat tampil membuktikan satu lagi kepalsuan yang cuba dilakukan oleh Pas itu.
Sekaligus, melalui pendedahan ini Anwar telah bercakap benar apabila mendedahkan ada bayaran RM1.4 juta dibayar kepada Clare dan Sarawak Report.
Apakah Pas berani berbohong lagi selepas ini? (ShahbudinHusin 01/03/2019)

1 comments:

Unknown said...

Kabar Gembira Buat Para Pecinta Sepak Bola Dimanapun Kalian Berada
Ayo Dukung Tim Favoritmu Dan Pasang Taruhanmu Sekarang
Bolavita Bandar Sportsbook Terbesar Di Indonesia
Nikmati Bonus Berlimpah Setiap Hari

Mari Kunjungin Segera Website kami :
www(titik)bolavita(titik)vip
www(titik)sateayam(titik)club
www(titik)pokervita(titik)live

Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
Live Chat Online 24 JAM NONSTOP !!!
WA : +628122222995
Pin BBM : BOLAVITA / D8C363CA (NEW)

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena