Thursday 14 March 2019

[Video YB BN berang & mengaaaaamuk aje] Jom stopkan pembangkang dari membanggang! Najib BN 'memang bebal' patut M'sia hancur bawah tangan dia!

Khamis, 14 Mac 2019
Imej mungkin mengandungi: 1 orang
Imej mungkin mengandungi: teks
Tiada penerangan foto disediakan.
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks
Jom stopkan pembangkang dari membanggang!
Mohon sebarkan. Sebab saya nak negara saya kembali hebat! Jom stopkan pembangkang dari membanggang!
"ITULAH KAU UNDI LAGI PAKATAN HARAPAN"
Kata Puan Kamala dekat Encik Salleh dia bila dia dengar Salleh merungut pasal tajuk berita hari ini mengenai "Kerajaan bercadang untuk kurangkan penjawat awam"
Dua dua ni orang gomen. Dalam satu jabatan yang sama.
Kadangkala orang kita payah nau nak baca isi kanduEngan berita. Baca tajuk terus gelabah biawak. Terus tangan tu gatal nak komen.
Sekarang kerajaan ada 1.7 juta jumlah jawatan dalam perkhidmatan awam.
Katakan lah ada jawatan yang tak disi dalam 2 tahun, jawatan tu akan dimansuhkan, bukan kita buang 1.7 juta jadi 1 juta ke?
Bukan macam tu.
Okay lah kalau tak faham lagi macam ni lah, kerajaan ada 1.7 juta jawatan kan, sekarang ni ada lebih kurang 10,000 jawatan yang tak diisi tak kisah la bawah ke atas, tinggi ke rendah.
Maka, jabatan tu akan restructure balik untuk gabungkan tugas tu, jadi tak lah bertindan kerja tu. Kadang kat gomen ni memang banyak jawatan yang bertindan, tu yang boleh rehat sampai tengahari sebab tak ada kerja.
Lagipun, benda ni biasa dibuat lah dah. Ada pulak viral gambar yang katanya kerajaan nak potong 1% tahun ni, 2% tahun depan, dan 3% pada tahun 2020.
Inilah namanya. Kerajaan kena kurangkan kos lah. Kalau semua nak gajikan orang, baik kita buat pembangunan yang boleh give back to the rakyat.
Alaaa.. dulu Tun M pernah buat dasar penswastaan, mcm swastakan TELEKOM. Jadi GLC. dan syarikat lain. dan siapa nak pindah ke swasta, pergi lah, at least dapat lah gaji banyak sikit. Kalau nak stay dalam kerajaan boleh, orang tu dipindahkanlah ke jabatan lain tapi gaji takleh sama dengan swasta.
Simple je benda ni nak bagi kau orang faham, Banyak lagi kerajaan akan buat dalam pelan kerajaan tak ambik lebih banyak kakitangan akan datang.
Tempat yang perlu kita bagi jela banyak sikit pun takpe, mcm hospital ke, sekolah ke, dan lain lain jabatan yang kritikal jumlah kakitangan seiring dengan penduduk Malaysia.
Yelah, kalau zaman Najib tu sampai 6 angka pun ada, mana dapat gaji pun tak tahu. Dah ada Kementerian Sumber Manusia buat lagi agensi lain yang jaga sumber manusia, itu salah satu lah. Banyak benda yang BERTINDAN kerja. Tingkatkan je productiviti kakitangan kerajaan ni.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena