Sunday 21 June 2015

Mahfuz nafi terima Pelantikan AJK PAS & Salahuddin Ayub pun belum buat keputusan...

Isnin, 22 Jun 2015

Mahfuz Nafi Terima Pelantikan AJK PAS

KUALA LUMPUR: Bekas calon naib presiden PAS yang tewas dalam pemilihan parti itu awal bulan ini, Datuk Mahfuz Omar menafikan bersetuju menerima pelantikannya ke jawatan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat.

Menurut bekas Ketua Penerangan PAS itu, beliau tidak menerima sebarang surat lantikan seperti yang didakwa Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

"Macam mana saya nak terima atau tidak (pelantikan) sedangkan saya tak dapat pun surat.

"Saya akan jawab secara bersurat terima atau tidak selepas dapat surat lantikan. Buat masa ini saya ada di Kedah dan tak diberitahu apa-apa mengenai pelantikan ini," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Ahad.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu pada masa sama turut terkejut apabila dimaklumkan bahawa beliau tersenarai antara lapan AJK PAS Pusat yang baharu dilantik untul sesi 2015-2017.

Terdahulu Tuan Ibrahim mengumumkan senarai penuh AJK PAS Pusat termasuk tiga calon kumpulan progresif yang tewas dalam pemilihan parti baru-baru ini.

Salahuddin Ayub pun belum buat keputusan terima atau tidak jawatan AJK Pas Pusat

Selagi Fajar Menyinsing

https://lh4.ggpht.com/oLMoG1fIKqxaXcWpqkdXZhfxHq1BTCXdNjO_n6EN4olQMvG1wxyRPO-Fdp98V_TCrmWMNBL59ktC9Vh9KIk
Malam tadi Sdr Zubir (pegawai Pejabat Agong Pas yang setia) menyerahkan surat resmi perlantikan saya sebagai Ahli Jawatankuasa Pas Pusat. Bermakna bermula lagi satu episode dalam kehidupan saya untuk membuat satu keputusan penting.

Keputusan yang bakal saya buat (samada menerima atau menolak) adalah perhitungan hidup mati karier saya dalam Pas. Saya bermula dengan perjuangan Pas sejak tahun 1981. Bermula dengan TYDP Kawasan Pontian hingga Naib Presiden Pas 2015.

Saya masih belum menjawab secara resmi tetapi beberapa jam yang lalu telah riuh rendah di media baru tentang berita perlantikan saya ke AJK Pusat. Ada yang memberi nasihat dan memujuk. Ada yang memberi amaran dan ancaman memutuskan persahabatan. Kesian saya. Sudahlah sebelum Muktamar ditohmah fitnah , dah kalah pun kena belasah lagi . Tapi saya tak boleh marah-marah. Itulah asam garam dunia politik yang saya telah pilih dengan jiwa raga saya.
KedahLanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena