Tuesday 30 June 2015

This is war! UMNO sudah tercium bahaya PR 2.0...Apa yang menyalak sekiranya bukan anjing?

Rabu, 1 Julai 2015


Hadi sebut menyalak, orang terjemah anjing 

Ketua Dewan Ulamak Pas Pusat, Datuk Dr Mahfodz Mohammad menegaskan bahawa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak menyebut langsung perkataan anjing dalam ucapannya sebaliknya hanya menggunakan perkataan menyalak. 

"Yang diucapkan ialah menyalak tapi orang terus terjemahkan menyalak itu anjing.

"Sebenarnya bukan beliau kata anjing. Tidak disebut pun perkataan anjing," katanya kepada Sinar Online ketika ditemui, di sini, hari ini. 

ULASAN GB

Terlajak perahu boleh berpatah balik, terlajah kata buruk padahnya. Itu pepatah Melayu, terang dan jelas.

Setelah membawa syair Arab tentang "biarlah serigala menyalak, tetapi kabilah akan teruskan perjalanan", kini masih-masing cuba mempertahankan Presiden PAS. 

COMMENTS:

Omar Daud said...
Salam semua:

GB good points: Saya tertarik kata-kata ketua ulamak seperti di bawah, macam ia,mengiakan kebejatan presidentnya:
"Salah anggap itu biasa. Seperti kita memasak bubur lambuk dan letak banyak kacang tapi ada satu biji kacang itu busuk. Seluruh bubur itu dianggap rosak semua. Sedangkan hanya kerana sebiji kacang itu," katanya.

SEBENARNYA PEMIMPIN2 PAS, TAK TAHU APA DICAKAPKANYA, KONONYA NAK COVER LINE PRESIDENT,TAPI DIA SENDIRI BAGI TAHU PRESIDENTNYA TU SEBIJI KACANG YG BUSYUK..
Asrul Sani said...
Saya rasa perbezaan yang paling ketara di antara pucuk pimpinan parti baru dengan pemimpin PAS sekarang adalah.....jeng jeng jeng....pemimpin parti baru terdiri dari tokoh-tokoh yang cerdik, matang, berpengalam luas dalam politik dan berjuang lebih lama dalam parti, berdiplomasi, berfikiran rasional serta iklas memperjuangkan nasib rakyat.

Sementara pucuk pimpinan dan AJK PAS sekarang KURENG dalam setiap aspek, kecuali kelebihan mereka adalah dari segi jeng..jeng ...jeng.... size serban lebih besar, janggut lebih panjang, nafsu lebih bergelora serta percakapan lebih sombong dan bongkak...itu saja....

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...
Aku kurang bersetuju dgn kenyataan GB ini 'Kita tidak boleh membetulkan PAS dari dalam lagi. Ia dikontrol oleh kumpulan ulama jumud yang ingin membawa PAS 50 tahun ke belakang, ingin membawa PAS kembali ke surau dan gua walaupun Allah telah membawa dan menghantar PAS ke Parlimen dan DUN'. Sebabnya PAS pada 50 tahun dahulu tidak langsung mengamalkan politik kotor yg dipenuhi dgn fitnah, melabelkan rakan seperjuangan dgn gelaran yg jelik, tiada sifat kebertanggungjawaban, memperlekehkan pimpinan secara mengeluarkan bantahan boo, angkuh dan perlu ditaati membabi buta. Adakah perlakuan itu boleh dikatakan untuk membawa PAS kembali ke surau? Mana mungkin!!! Pimpinan proulama PAS ketika ini, sebenarnya sedang bertindak untuk menguburkan PAS! Itu sahaja....
My Kakak said...
Hati2 dan wasapada , UMNO sudah tercium bahaya PR 2.0 semoga pengalaman dan kematangan perjuangan G18 dan rakan2 selama ini mampu menghadapi cybertrooper berbayar UMNO dan pakar perang sarsf bergaji BN. Jgn sudah terantuk baru tengadah. Sediakan payung sebelum hujan. This is war
Anonymous said...
Hidup G-18.... Tak sabar rasanya nak menunggu lepas raya... Pengumuman rasmi Penubuhan Parti Islam Progresif ni.... Kami sokong penuh usaha murni ini... Lepas tu, jom kita pi lawan Umno/bn habis2an sampai umno/bn tumbang & masuk kuboq, walaupun PAS-ulamak dah anggap Umno/Bn tak sejahat firaun lagi... malah mrk sokong najib utk terus jadi PM... pada mrk umno/bn dah jadi mahabaik! Insya'Allah Pakatan baru akan lebih kukuh tanpa si pengacau, gunting dlm lipatan aka talam2mmuka, PAS-ulamak!! Emmmmmm layak ke mrk2 ni diberi title ulamak? Mungkin mrk ini ulamak yg tersesat jln kot... atau ulamak yg terlampau dot, dot, dot....Oya! Ulamak siku-lutut... kalau dah marah sgt serban pun boleh di buat senjata utk melibas muka "jebon2"... hahaha... alahai hadi... Orang sibuk memperjuangan nasib rakyat di tindas Umno/Bn dgn GST bagai, geng2 dia sibuk perihal siku-lutut dlm jubah wakakaka... memang terkebelakang lah PAS-ulamak jwbnya lepas ni.... P/s : Dgn orang lain boleh siku-lutut-tomoi bagai... dgn aku, akan aku balas 1000 kali ganda dgn siku-lutut-kaki-tangan-kerusi-meja semua naik! serban & jubah korang pun akan aku tarik2 sampai londeh... Ingat apa, orang semua tu batang pisang ke lebai!!

Anonymous said...
Semuanya bermula apabila Hj Hadi tidak hadir dalam mesyuarat Majlis Presiden. Kemudian menukar keputusan mesyuarat dengan pendapat sendiri. Kemudian berlakunya perbalahan secara lisan antara beliau dengan Anwar dan Lim Guan Eng. Kemuncak, beliau secara terus terang menyerang Wan Azizah dalam isu MB Selangor. Mengatakan Wan Azizah tidak layak dan sebagainya. Kata-kata yang menguris hati.

Namun, tindakan tidak datang dr PKR, tapi dari DAP. DAP putuskan hubungan dgn Hadi tetapi masih kerjasama dengan PAS dan PKR. Tindakan ini seolah-olah memperkecilkan Hadi. Mungkin kerana itu Hadi marah. Kemarahan Hadi ini kemudian merebak kepada ahli-ahli Dewan Ulamak. Akhirnya, kemarahan kepada DAP ini menjalar kepada marah kepada AJK PAS Pusat dan Ketua Pemuda PAS. Pemimpin PAS terutama daripada Terengganu dan Geng Ulamak menyalahkan AJK PAS, Pusat Ketua Pemuda, Naib Presiden dan Timbalan Presiden kerana tidak mempertahankan Hj Hadi. Kemarahan ini kemudian diterjemahkan kepada usaha untuk membersihkan PAS daripada Kepimpinan Bukan Penyokong Hadi.

Sekarang yang dipilih adalah senarai 'chai' penyokong mutlak Hadi. Mereka sedia menggunakan lutut dan siku bagi mempertahankan Hadi. Mereka sanggup korbankan semua ahli PAS (termasuk pemegang jawatan di Pulau Pinang, dan Selangor). Bahkan mereka juga sanggup lupakan segala janji-janji yang dilafaz dalam memperolehi undi rakyat semasa PRU13, harapan golongan marhaen untuk melihat PR menjadi pejuang yang memperjuangkan keadilan, untung nasib rakyat yang dibebankan dengan GST,kenaikan tol dan lain-lain. Ini berbeza dengan golongan yang dibuang dalam muktamar baru-baru ini. Mereka memilih untuk tidak bersetuju sekiranya ada tindakan / percakapan Hj Hadi yang tidak betul. Mereka berhujah dengan fakta dan tidak emosi. Mereka berdiplomasi demi memastikan PR sentiasa utuh.Teguran kepada DAP dan PKR dibuat secara berhemah dan dengan prinsip tiada membawa keburukan yang lebih besar.

Namun, kerana tidak mempertahankan Hj Hadi, atau mempertahankan prinsip mereka di buang oleh perwakilan. Pemilihan dengan menggunakan senarai 'chai'. Permainan yang berlaku ini menjadikan PAS umpama parti politik sepenuhnya yang tiada ciri-ciri Jamaah Islamiah.

Pemilihan kepimpinan tidak diukur berdasarkan kepada neraca Islam tetapi gunakan senarai Chai. Kita musykil, adalah pemilihan ini menepati syariat atau tidak. Jika tidak, kemungkinan pemimpin yang terpilih tidak perlu ditaati.

Semoga Allah SWT memberikan jalan keluar kepada arah yang lebih baik dan sejahtera untuk kita semua.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena