Saturday 27 June 2015

Bila Najib Dah Goyang...Pemilihan Umno Ditangguhkan? Adakah kesannya

Sabtu, 27 Jun 2018

KENAPA pahlawan bugis takut nak teruskan Pemilihan UMNO 2016. Takut kalah ler tu..

MASIHKAH INGAT kata Najib pada 16/5/2015 yg menyindir Tun Mahathir baru2 ini katanya;
"Saya masih mendapat sokongan majoriti ahli parti, walaupun sudah meminda Perlembagaan Umno yang membolehkan Presiden dicabar tanpa undi minima itu, malah saya boleh menang tanpa bertanding.."

Memalukan sungguh la ada piem macam neh. Sembang je berapi2 tapi habuk pun tarak.

Penangguhan pemilihan Umno – Adakah kesannya


 Keputusan untuk menangguhkan pemilihan parti dilihat para penganalisis lebih berkaitan usaha memastikan kedudukan Datuk Seri Najib Razak kekal dalam Umno, daripada membantu menyelesaikan masalah yang dihadapinya. – Gambar fail The Malaysian Insider, 27 Jun, 2015.
Keputusan menangguhkan pemilihan parti dilihat boleh memberi ruang bernafas kepada presiden Umno supaya dapat berurusan dengan bahagian parti yang bersuara selepas diserang pemimpin terdahulunya yang masih dihormati, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Tetapi penganalisis politik Ibrahim Suffian berpendapat, ia tidak akan benar-benar membantu Umno menangani cabaran yang dihadapinya sebagai sebuah institusi yang berdepan rakyat yang semakin bijak menilai.

Keputusan itu lebih berkaitan usaha memastikan kedudukan Datuk Seri Najib Razak kekal dalam Umno.

Hakikat yang Najib berjaya mendapatkan persetujuan anggota Majlis Tertinggi menerima keputusan itu mencerminkan kekuatan dalam parti, kata Ibrahim.

Ini kerana, beberapa orang daripada mereka sebelum ini dilihat mengambil pendirian berbeza dari Najib mengenai isu seperti skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

KedahLanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena