Wednesday 24 June 2015

'Penyembelihan' Muktamar 2015 & Reformasi 1998 - Adakah PAS jadi sejarah bersama UMNO selepas ini?

Khamis, 25 Jun 2015

Reformasi 1998 & Penyembelihan 2015 - Adakah PAS jadi sejarah bersama UMNO selepas ini?

REFORMASI 98 DAN PENYEMBELIHAN 2015.


Aku nak menulis berkaitan tajuk ni sejak minggu lepas tapi sebok sikit, jadi aku nak tulis hari ni untuk sama-sama pikiaq.

Tahun 1998 Dato' Seri Anwar Ibrahim (DSAI) telah dipecat dari Kabinet dan kemudian dibuang dari Umno oleh Tun Mahathir. Pemecatan DSAI diikuti dengan fitnah dan pendakwaan rekaan di Mahkamah semata-mata utk menjustifikasikan tindakan Tun Mahathir. Malaysia melihat ianya suatu episode malang di mana seorang yang mempunyai jawatan nombor 2 dlm negara diperlakukan sebegitu hanya kerana tidak bersetuju dengan ketua, berbeza pendapat dan pendekatan atau dengan kata lain tidak wala' pada ketuanya.

Akibat tindakan pemecatan, pendakwaan, penderaan dan kezaliman tersebut, gelombang kebangkitan rakyat memuncak. ada ahli2 Umno yang tidak berpuashati dan bersimpati dgn DSAI telah keluar dr Umno memberikan sokongan kepada DSAI. Pengikut2 setia DSAI juga keluar mengikut beliau dan ada yang masih setia bersama Umno walau pun bersimpati dengan beliau. Ada kawan2 beliau ditangkap dan diISAkan seperti Menteri Dalam negeri sekarang yang ditangkap di Sabah.

Gelombang kebangkitan masyarakat membuak2. Ahli2 Umno ada yang menyertai PAS yang merupakan parti musuh Umno. Mereka menyertai PAS bukan kerana PAS baik tetapi kerana hendak lawan Umno.
KedahLanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena