Sunday 16 April 2017

[Video Timbalan Menteri BN/Umno pun dah pandai berbohong dalam Parlimen] Jika wartawan Utusan bertanya soalan yang sama pada aku (sepertimana dia tanya Hadi). Ini jawapannya..!

Ahad, 16 April 2017

HADAPKAN TIMBALAN MENTERI JPM KEJAWATANKUASA TATATERTIB PARLIMEN KERANA MENIPU

DATO RAZALI IBRAHIM SELAKU TIMBALAN MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI HARUS DIHADAP KE JAWATANKUASA TATATERTIB PARLIMEN KERANA MENIPU
Inilah sikap dan kualiti pemimpin-pemimpin umno serta BN yang senantiasa menipu rakyat malaysia untuk 'tegak benang yang basah' untuk pertahankan perdana menteri paling korup dan kerajaan kleptokrasi.
Timbalan menteri di jabatan perdana menteri itu telah menipu parlimen kononnya peguam negara malaysia sedang menunggu jawapan dari peguam negara switzerland. Pemimpin umno dan BN ingat rakyat bodoh?!
Mereka suka memperbodohkan rakyat serta ingat masyarakat akar umbi senantiasa boleh ditipu?!
Peguam negara switzerland telah menafikan yang tan sri apandi ali ada mohon kerjasama 'mutual legal assistance'(MLA) dari pejabat beliau dalam isu kes skandal 1mdb. Hakikatnya, untuk nak menipu di zaman siber tanpa sempadan ini adalah terlalu sukar. Dunia kini terlalu sempit untuk berbohong!!
Jawapan yang berunsur penipuan dari dato razali ibrahim pada yb gobind deo di dalam parlimen amatlah mendukacitakan serta memalukan imej parlimen malaysia kepada dunia luar!!
Dato razali ibrahim selaku kaki bodek minda lemah otak udang umno harus dihadapkan ke jawatankuasa tata-tertib parlimen untuk diambil tindakan disiplin terhadap beliau yang telah menipu pada sesi persidangan dewan rakyat baru-baru ini!!
Dewan rakyat tidak boleh dijadikan sebagai satu 'venue' untuk ahli-ahli parlimen berbohong secara sewenang-wenangnya dan tidak berasas kerana ianya akan mengaibkan martabat parlimen itu sendiri sehingga nilai-nilai keyakinan rakyat akan terhakis terhadap sistem demokrasi berparlimen!!
Akhirnya, kredibiliti serta imej parlimen malaysia akan terus hancur bukan saja dipandangan masyarakat tempatan tetapi juga warga luar negara.

Yang Ikhlas,

KHAIRUDDIN ABU HASSAN
Timbalan Presiden
Parti Generasi Baru
(Parti Bebas Rasuah)
15 April 2017

Jika wartawan Utusan bertanya soalan yang sama pada aku sepertimana dia tanya Presiden PAS, ini jawapannya..!!
BismillahirRahmanirRahim
JIKA SOALAN SAMA DITANYA
UTUSAN: Apakah pandangan Saudara mengenai kewujudan Parti Pribumi Bersatu Malaysia, apakah kesannya kepada kuasa politik orang Melayu memandangkan penubuhan sebuah lagi parti akan memecahkan lagi undi orang Melayu?

ARIS AWANG: Soalan yang baik, ini penjelasan saya
Pertama: Penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia adalah disebabkan menentang penyelewengan Dana Rakyat yang cukup besar dan menjadi rekod dunia, oleh itu tidak timbul soal Melayu akan berpecah, kerana seluruh orang Melayu dan Islam wajib menentang penyelewengan kerana kita diajar oleh Rasulullah saw wajib menentang Asobiyyah (Perkauman Sempit) iaitu tidak boleh menyokong kejahatan yang dilakukan walaupun oleh puak kita. Adakah saudara suka dana rakyat diselewengkan oleh pemimpin UMNO secara berleluasa tanpa sebarang penentangan?

Kedua: Melayu yang menubuh PPBM kerana menentang rasuah dan penyelewengan pemimpin UMNO/BN tidak akan menyebabkan perpecahan Melayu kerana mereka akan bergabung dengan Melayu yang keluar meninggalkan UMNO/BN pada tahun 1987 dan 1997 yang lalu dengan penuh kesedaran bahawa memerintah dan menjaga khazanah negara adalah amanah Allah yang sekarang ini berada dalam Pakatan Harapan samada dalam KEADILAN, AMANAH bahkan dalam DAP. Melayu lawan rasuah bersatu menentang Melayu makan rasuah. Baguskan? (wartawan mengangguk setuju)

Ketiga: Kita ambil contoh Parlimen Pekan akan ditandingi oleh Melayu UMNO iaitu Dato Seri Najib Razak sementara calon dari Pakatan Harapan akan diwakili oleh Melayu PPBM dan siapa pun yang kalah disitu yang menang tetap Melayu dan Islam, tidak mungkin tiba-tiba Cina yang akan menang di Parlimen Pekan. (sambil ketawa kecil)

Keempat: Jika dengan menubuh kumpulan baik untuk menentang kejahatan pemerintah dianggap pemecah belah perpaduan kaum, maka apakah sanggup saudara mengatakan Rasulullah saw adalah pemecah belah bangsa Arab kerana menentang kejahatan pemerintah Arab ketika itu? Sudah tentu tidak kan..... ? (sambil tersenyum)

Kelima: Ada banyak lagi point saya ingin ulas mengenai tohmahan PPBM adalah punca perpecahan Melayu, secara ringkas ingin saya nyatakan bahawa semua itu adalah propaganda jahat pemimpin UMNO/BN dan sekutunya untuk terus merompak khazanah rakyat dari satu tabung kesatu tabung, dari lembaga kesatu lembaga sehingga akhirnya rakyat terus derita dan untuk menutup itu mereka didendangkan dengan ketakutan yang entah apa-apa. Jika ingin lebih panjang saya syor Utusan boleh anjur wacana bertajuk Apakah PPBM punca perpecahan Melayu? dan panggillah Tun Mahathir sebagai panelis.

Sila semak pula jawapan Presiden PAS terhadap soalan yang sama yang ditanya oleh wartawan Utusan

UTUSAN: Apakah pandangan Datuk Seri mengenai kewujudan Parti Pribumi Bersatu Malaysia, apakah kesannya kepada kuasa politik orang Melayu memandangkan penubuhan sebuah lagi parti akan memecahkan lagi undi orang Melayu?

DS HADI AWANG : Kuasa politik orang Melayu ada pada Pas dan UMNO. Jika mana-mana parti nak tadbir Malaysia, pilih Pas atau UMNO. Kita terbuka kepada mana-mana parti nak bersama dengan Pas, syaratnya terima Islam.

INI LINK RUJUKAN DI UTUSAN ONLINE : KLIK SINI

ARIS AWANG
Posted by Kedah Lanie

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena