Monday 10 June 2013

Petronas perkenal logo baru 2013...Petronas zamrud HIJAU

Isnin, 10 Jun 2013
Logo Baru petronas 2013 
petronas logo baru 2013


KUALA LUMPUR, 10 Jun (Bernama) – Petroliam Nasional Bhd (Petronas) telah memperkenalkan versi segar logo korporat, satu langkah yang merupakan sebahagian daripada latihan di seluruh kumpulan untuk mengukuhkan lagi potensi visual ikon korporat.

Logo segar korporat, yang diperkenalkan pada Persidangan Minyak dan Gas Asia ke 17 2013 di sini hari ini, menyaksikan yang baru “kelihatan dan berasa” dimasukkan ke dalam logo drop minyak Petronas asal ‘untuk menggambarkan ungkapan visual kedudukan Kumpulan Petronas, Konsep Baru tenaga .

Dalam satu kenyataan hari ini, Petronas berkata selain daripada membuat logo korporat yang lebih kontemporari, ia juga dibina di atas ekuiti dan legasi jenama Petronas yang sedia ada.

“Pada dasarnya, logo segar melambangkan pertumbuhan dan perkembangan jenama Petronas. Struktur asas terdiri daripada ciri-ciri penurunan minyak dan simbol ‘P’ yang menyampaikan perniagaan terasnya dalam industri minyak dan gas, dan dinamik syarikat.

“Di tengah-tengah penurunan minyak adalah bulatan yang kukuh yang melambangkan kitaran lengkap atau rantaian nilai dalam industri minyak dan gas,” katanya.

Sementara itu, biasa Petronas zamrud hijau mewakili laut dan tanah di mana minyak dan gas berasal.

Gambar logo lama petronas tanpa streamline graphic.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena