Monday 10 June 2013

Muslimat PAS paling meletop di Facebook: Ima Sufi...

Isnin, 10 Jun 2013
Seorang wanita muslimat PAS yang berwajah manis dan empunya akaun FB Ima Sufi menjadi perhatian ramai.

Sepanjang May 2013 pasca pilihan raya umum ke13, nama Muslimat PAS, Ima Sufi mendapat perhatian terhangat di facebook kalangan peminat wacana politik negara.

Status muslimat PAS tersebut telah di 'share' oleh ribuan pemilik akaun Facebook dan mendapat belasan ribu 'LIKE' secara keseluruhan daripada pelbagai akaun Facebook lain yang turut berkongsi status. -kerajaanrakyat

Dalam satu statusnya, Ima Sufi menulis:
Posted by GeloraHatiMuda
Tidak perlu sekat facebook buat masa ini - Shabery Cheek
MENTERI Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata langkah untuk menyekat laman sosial seperti facebook tidak perlu buat masa ini kerana medium itu mempunyai banyak kebaikan yang dapat dimanfaatkan oleh banyak pihak lapor Sinar Harian.

"Kita tidak akan mengharamkannya hanya kerana tindakan segelintir pihak yang tidak bertanggungjawab... cuma rakyat perlu tahu pihak berkuasa tidak akan berdiam diri jika mereka menyalahgunakan penggunaan laman media sosial.

"Tetapi saya tidak menolak kemungkinan itu andainya terdapat penggunaan secara negatif yang keterlaluan hingga mendatangkan rasa resah, gelisah dan kemarahan di kalangan rakyat... mungkin ketika itu kerajaan perlu menerima pandangan dan desakan dari pelbagai pihak untuk melakukannya," katanya seperti yang dipetik oleh Sinar Harian.

Beliau yang ditemui selepas merasmikan jamuan rakyat di Felda Neram Satu, juga berkata kecanggihan teknologi membolehkan individu terbabit dikesan pihak berkuasa seperti kes-kes sebelum ini termasuk yang menghina Yang di-Pertuan Agong.

Comments 
Iqbal · less than 1 minute ago

apa dia yang negatif kat sini wahai shabery cheek? terlalu umum sangat, negatif pada BN dan Barisan Nasional saja ke? Orwelian betul 

salah guna? adakah menyuarakan pendapat dalam negara demokrasi dikira menyalahguna? kalau benar kerajaan berada dipihak benar, buktikan dengan hujah dan bukti bukan dengan menyekat sana- sini. Tindakan sebegini dikira sebagai pengecut dan bacul 

kemarahan rakyat? ke kemarahan penyokong UMNO? adakah kerajaan begitu takut dengan rakyat sehingga takut berdialog dengan rakyat sendiri. 

sedih saya fikirkan bagaimana orangdengan buah fikiran begini boleh jadi menteri dalam negara demokrasi

Read more: http://milosuam.blogspot.com



0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena