Saturday 19 April 2014

Countdown; Bantah GST / Reject GST / 反对消费税 10 hari lagiii!... Menjelang Himpunan 1 Mei

Ahad, 20 April 2014
Photo: WALAU APA PUN BERITA TERKINI YANG TERJADI 
DALAM NEGARA KITA.....

kita janggan terlalai dengan isu MH370 yang masih belum ditemui..dan yang paling merana  Isu berkenaan yang paling mengerunkan rakyat m.sia ialah GST....kikis kehidupan rakyat miskin.....

'K'jaan mahu sorok maklumat kotak hitam?'Aimee Gulliver | 11:44AM Apr 17 2014Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau sangsi dengan tindakan Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail yang berkunjung ke UK untuk membincangkan mengenai hak menjaga kotak hitam pesawat MH370.“Mereka bimbang dengan penjagaan kotak hitam. Ini yang menarik...“Pada saya, dalam kes ini, sesiapa sahaja boleh membaca kotak hitam... Jadi anda boleh rasa (tindakan) menyembunyikan maklumat, tetapi (untuk) mempertahankan apa?,” katanya.Mengikut perjanjian antarabangsa, negara tempat pendaftaran sesuatu pesawat akan mengetuai penyiasatan dalam kes kemalangan udara yang berlaku di perairan antarabangsa.Bagaimanapun, negara tersebut boleh mewakilkan tanggungjawab itu kepada negara lain, dengan persetujuan bersama.




10 jam 

Apa yang anda rasa bila melihat gambar ini?

Sukar mencari seorang yang pernah memenggang tampuk pemerintahan selama 22 tahun akhirnya sekadar sehelai sepinggang mengadap Allah s.w.t. Hanya seseorang yang tinggi tahap keimananya dia senantiasa merasakan dirinya berdosa dengan Allah dan akan menginsafi kelemahan dirinya serta  terus menerus beristighfar kepada Allah sebanyak mungkin agar Allah memaafi dosa-dosanya.

Siapalah yg mampu setara dia yang sanggup ketepikan dunia dan menyerahkan seluruh kehidupannya untuk perjuangan Islam....
Moga Allah ambil TGNA dengan penuh kemuliaan dan ditempatkan bersama para Nabi dan Auliya'...


Gambar: [admin] Tolak GST;

Save the date!!!
[admin] Tolak GST;

Countdown: tinggal 10 hari lagi menjelang Himpunan 1 Mei Bantah GST!!!

Marilah kita sama-sama jadikan Hari Mei Satu ini hari rakyat bangkit melawan!!!

https://www.facebook.com/events/697324073659711/
Betulkah cukai GST adil untuk semua?
Fakta GST: Mengapa rakyat biasa dikorbankan untuk menjamin kepentingan 1%Malaysia yang maha kaya?

Betulkah cukai GST tidak membebankan rakyat?
Fakta GST: Betulkah GST tidak akan membebankan rakyat?

Cukai GST adalah cukai yang efektif dalam buat apa? Melebarkan jurang antara yang kaya dengan yang miskin?
Fakta GST: Cukai GST yang dikenakan ke atas rakyat biasa sementara golongan maha kaya mendapat pengurangan cukai, pasti akan melebarkan lagi jurang antara yang kaya dengan yang miskin!!!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena