Monday 21 April 2014

[Video] 1.56am Fuhhh Mencemaskan!!! MH192 Mendarat Cemas di KLIA... Alhamdulillah...

Isnin, 21 April 2014



Keadaan Tayar Kapal Terbang Yang Rosak Teruk





Wira MH192 : Juruterbang Pesawat MH192 Harungi 4 jam Detik Cemas Dengan Tenang !

Kuala Lumpur : Apalagi yang ingin di ucapkan selain memanjatkan rasa syukur ke hidrat ilahi, mengharungi detik cemas selama 4 jam berlegar di udara kerana masalah tayar pada gear pendaratan utama sebelah kanan meletup ketika berlepas.

Namun masalah ini di tangani dengan tenang oleh Kapten kapal yang bertugas itu Kapten Nor Adam Azmi dan dibantu pembantu juruterbang Prakash Kumar.

Malah juruterbang itu memaklumkan kepada penumpang melalui sistem interkom setiap 20 minit mengenai langkah dan tindakan yang diambil olehnya semasa berlegar-legar di ruang udara selama empat jam..

Semua penumpang tenang sahaja di dalam pesawat, semuanya dalam keadaan baik di dalam kabin,” katanya salah seorang saksi Masluhuddin Khan, 30-an, warga Australia.

Penerbangan MH192 dengan 159 penumpang dan 7 kru akan berlepas semula dari KLIA jam 3.30 petang ini dan tiba di Bangalore 5 petang ini. 

BLM.

PESAWAT MH192 DARI KLIA KE BANGALORE, INDIA TERPAKSA BERPATAH BALIK DAN MEMBUAT PENDARATAN KECEMASAN SETELAH TAYARNYA MELETUP SEBAIK SAHAJA BERLEPAS..


Pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH192 yang berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) jam 10.09 malam Ahad menuju ke Bangalore, India, telah membuat ‘air turn back’ berpatah balik ke KLIA.

Difahamkan MH192 mengalami masalah dengan peralatan pendaratan (landing gear) apabila tayarnya dikatakan meletup ketika berlepas.

Sehubungan itu pesawat jenis Boeing 737-800 itu dikatakan berlegar di ruang udara Selat Melaka bagi mengurangkan bekalan bahan bakarnya sebelum membuat pendaratan cemas di KLIA.

MAS dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan jam 1.35 pagi Isnin mengesahkan penerbangan MH192 yang berlepas dari KLIA pada jam 10.09 malam menuju ke Bangalore telah membuat pusingan udara ke arah Kuala Lumpur.

Menurut kenyataan MAS itu, peralatan pendaratan di bahagian kanan pesawat berkenaan didapati tidak berfungsi ketika berlepas dan ia membuat pendaratan cemas di KLIA pada kira-kira jam 1.56 pagi, hari ini (Isnin).

Penerbangan MH192 yang beroperasi menggunakan pesawat Boieng 737-800, dijadualkan tiba di Bangalore pada 11.35 malam hari yang sama (Ahad).

Penerbangan itu membawa seramai 166 orang, terdiri daripada 159 penumpang dan 7 anak kapal.

Adalah disyorkan agar semua pesawat kepunyaan MAS dibekukan dari terbang sehingga selesai melakukan selenggara secara terperinci.
Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena