Thursday 25 September 2014

REMAN Kastam: Cover muka dengan SPENDA...Puas hati?

Jumaat, 26 September 2014

Tahanan Reman Kes Rasuah Cover muka dengan SPENDA di mahkamah


Petaling Jaya: Perintah tahanan reman ke atas pengarah Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) negeri bergelar datuk dan 12 kakitangan kastam pelbagai pangkat dilanjutkan selama lima hari lagi bermula esok.

Majistret Ahmad Solihin Abd Wahid mengeluarkan perintah reman itu mengikut peruntukan Seksyen 117 Kanun Acara Jenayah (KAJ) bagi disiasat mengikut Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 dan Akta Pengubahan Wang Haram dan Pembiayaan Keganasan 2010.

Tahanan terbabit adalah kumpulan kedua yang ditahan oleh SPRM berhubung sindiket yang membawa masuk rokok dan arak bermutu tinggi ke negara ini.

Semua yang ditahan berusia dalam lingkungan umur 32 hingga 57 tahun tiba di Kompleks Mahkamah Petaling Jaya pada jam jam 8.30 pagi hari ini sebelum dibawa keluar kira-kira 2 petang tadi.
Dicatat oleh 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena