Saturday 27 September 2014

[Video] Ucapan PM di PBB 27 Sept...Beliau berucap dihadapan khalayak kosong?

Ahad, 28 September 2014



SEMALAM NAJIB MENYAMPAIKAN UCAPAN DI PERHIMPUNAN AGUNG PERTUBUHAN BANGSA BERSATU (PBB) DI NEW YORK DI HADAPAN SIAPA?




Terkejut juga apabila mendapat kiriman gambar yang diambil dari siaran Astro Awani dimana ketika Najib Razak menyampaikan ucapannya di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa Bersatu di New York, Amerika Syarikat, semalam , beliau berucap dihadapan khalayak kosong .. Yang datang mendengar dari negara-negara luar boleh dibilang dengan jari.

Amat sedih sekali .. nasib baik rombongan Malaysia yang terdiri dari Rosmah Mansur dan Menteri Luar Anifah Aman serta beberapa pegawai dan diplomat hadir .. jika tidak dikira Najib berucap depan mahkluk halus dan bunian jer.

Kalau dengar media arus perdana punya kelentong seolah-olah digambarkan ucapan Najib Razak dinanti-nantikan oleh para perwakilan seluruh dunia.

Hakikatnya??????? .. Lihat sahaja gambar-gambar diatas .. seolah-olah macam kena pulau.

Para ulama dan ilmuan Islam Malaysia khususnya perlu bersikap pro aktif dengan memberikan respons segera mereka terhadap ucapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) semalam, 26hb September 2014.

Dalam ucapan tersebut, Najib menekankan tentang perlunya masyarakat dunia tidak hanya berpada dengan tindakan menumpaskan golongan ekstremis, sebaliknya dalam masa sama perlu bertindak ‘menumpaskan’ idea-idea keganasan dan ideologi yang mereka anuti.

Bagi beliau, usaha membanteras keganasan yang hanya terhenti setakat menumpaskan kumpulan militan dan ekstremis, tetapi tidak turut berusaha mematikan idea-idea keganasan dan ideologi yang mereka anuti, adalah pendekatan lama.

Sehubungan itu, beliau menggesa pendekatan baru dan berbeza diambil,  iaitu satu pendekatan yang turut menekankan aspek ‘membunuh’ idea-idea keganasan disamping tindakan pencegahan dan pengawalan terhadap aktiviti-aktiviti militan dan keganasan.

Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena