Monday 7 January 2019

[Video Dr M jumpa Sultan Johor?] Saje nak buat panas line ni kikiki! Kita tak lantik orang macam Azeez terajui GLC.

Selasa, 8 Januari 2019
Image may contain: 2 people, people smiling, people sitting
Foto Otai BERSIH.
Poll tiba2
Foto Otai BERSIH.
Buat panas line ni kikiki

Kita tak lantik orang macam Azeez terajui GLC

Pelantikan pemimpin Parti Pribumi Bersatu (Bersatu) menerajui syarikat berkaitan kerajaan atau badan berkanun bukanlah suatu yang perlu dirisaukan, kata Pengarah Strategi Bersatu, Dr Rais Hussin Mohamed Ariff 
Jelas Rais, perkara yang perlu dibimbangkan orang ramai adalah sekiranya orang seperti bekas pengerusi Lembaga Tabung Haji, Abdul Azeez Abdul Rahim dilantik menerajui GLC.
"Kita harus melihat ia secara holistik, ia bukan lantikan seperti pengerusi (Lembaga) Tabung Haji (Abdul Azeez) yang tidak ada pengalaman dan daya saing.
"Saya fikir kalau kita lihat kepada ketiga-tiga lantikan tersebut mereka adalah golongan profesional. Lihat (peguam) Haniff Khatri Abdulla, dia adalah peguam profesional, sangat berkelayakan dan peguam yang berpengalaman.
"Lihat Sukiman Sarmani, dia bukan saja seorang doktor tetapi juga profesor emeritus dan kita lihat Akhramsyah (Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi), dia sangat berkelayakan dan merupakan pengarah urusan di Shell Malaysia," katanya kepada Malaysiakini.
Beliau berkata demikian mengulas kritikan anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin berhubung lantikan pemimpin Bersatu menerajui badan berkaitan kerajaan yang dibuat Menteri Pembangunan Wilayah dan Luar Bandar, Rina Harun.
Khairy dalam kenyataan di Twitternya, mengingatkan janji Pakatan Harapan (PH) dalam manifesto untuk memastikan pelantikan ahli lembaga pengarah ke dalam syarikat berkaitan kerajaan (GLC) adalah dari kalangan golongan profesional, dan bukan berdasarkan kaitan politik.
"Malaysia Baru... Mungkir janji sejak 10 mei 2018," katanya.
Terdahulu, Rina mengumumkan pelantikan dua anggota Majlis Tertinggi Bersatu, Sukiman dan Akhramsyah yang masing-masing menerajui Universiti Teknikal Mara (Unitek-Mara) dan Mara Corporation Sdn Bhd.
Haniff Khatri, peguam yang pernah mewakili Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad pula dilantik sebagai pengerusi Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda).
Sumbangan kepada negara
Rina dalam satu kenyataan berkata cadangan berkenaan diajukan oleh pihaknya dan telah mendapat persetujuan perdana menteri.
Mengulas lanjut, Rais berkata perkara yang penting buat masa ini adalah untuk fokus kepada perkara yang lebih utama dalam GLC terlibat.
"Kenapa perlu bimbang dengan lantikan tersebut? Kita sepatutnya perlu memberi tumpuan kepada perkara yang lebih utama dan jangan hanya kerana mereka profesional dan aktif dalam politik (mereka tidak boleh terajui GLC) dan mengecualikan mereka daripada diberikan apa-apa kedudukan serta tanggungjawab yang boleh menyumbang kepada negara," katanya.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena