Tuesday 8 January 2019

[Video Kecoh beb! Pemuda Umno terjah pejabat Eric Liew] Lelaki didakwa hina Agong tak lagi bekerja dengan Cisco ASEAN! PAS rayu sumbangan biayai kes saman SR "Mati-mati ana ingat kes ni parti ana dah menang..."

Selasa, 8 Januari 2019

Lelaki didakwa hina Agong tak lagi bekerja dengan Cisco ASEAN

Cisco ASEAN, syarikat yang menggajikan seorang lelaki yang didakwa menghina bekas Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V di media sosial dilaporkan tidak lagi bekeraja dengan syarikat tersebut.
Cisco ASEAN dalam satu kenyataan malam semalam turut menyesal dan memohon maaf atas sebarang kesulitan yang berlaku.
"Cisco menghormati tradisi dan undang-undang Malaysia. Kenyataan itu dibuat oleh pekerja dalam kapasiti peribadi dan tidak mewakili pandangan Cisco.
"Kami sangat menyesal atas sebarang kesulitan dan meminta maaf. Pekerja tersebut juga telah mengeluarkan permintaan maaf dan tidak lagi berkhidmat dengan syarikat ini," kata Cisco ASEAN dalam satu kenyataan di Facebook.
Cisco firmly believes in respecting and honouring local Malaysian traditions and laws. The remark was made by the employee in his personal capacity and does not represent Cisco’s views. We deeply regret any distress caused and apologise. The employee has also issued an apology and is no longer with the company.
Ulasan lelaki itu yang mengaitkan tindakan Seri Paduka turin takhta kerana “sibuk berzina” adalah menerima kecaman pelbagai pihak yang menganggapnya sebagai satu "bentuk penghinaan dan fitnah".
Kenyataan Cisco ASEAN itu walau bagaimanapun tidak menyatakan sama ada lelaki berkenaan meletakkan jawatan atau dipecat.
Berikutan bidasan dan kecaman di media sosial, lelaki, yang bekerja sebagai seorang pengurus pembangunan perniagaan, mengakui beliau telah membuat komen yang tidak sepatutnya terhadap Sultan Muhammad V.
"Saya telah membuat komen biadab yang tidak sepatutnya terhadap bekas Yang di-Pertuan Agong hari. Saya telah menarik balik kenyataan itu dan memohon maaf kepada kumpulan di mana saya membuat komen yang menjadi tular tersebut.
"Saya benar-benar meminta maaf kerana membuat komen yang tidak sepatutnya itu. Saya berharap mereka yang marah disebabkan itu boleh memaafkan saya," katanya.
mk.
Mati-mati ana ingat kes ni parti ana dah menang...
Ana Tahu
Foto Pakatan Harapan Supporters.
Selama ni terhutangbudi dengan UMNO?
PAS rayu sumbangan biayai kes saman Sarawak Report
Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad merayu sumbangan orang ramai bagi menampung kos membayar peguam di United Kingdom yang perlu dijelaskan sebanyak RM 400,000 bagi kes saman Sarawak Report. Setakat sekarang wang terkumpul sebanyak RM 69,000 diperoleh dan baki RM 331,000 lagi diperlukan.
Menurut Idris, PAS sudah membelanjakan RM 2.5 juta untuk kos guaman disana dan menjangkakan masih memerlukan jumlah wang yang banyak untuk meneruskan kes saman tersebut. Kes saman Sarawak Report adalah antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown.

Presiden PAS menyaman Claire kerana menuduh beliau mendapat RM 90 Juta dari Datuk Seri Najib yang ketika itu adalah Perdana Menteri Malaysia.

Baca lagi https://inforakyat.net/2019/01/03/pas-rayu-sumbangan-biayai-kes-saman-sarawak-report/

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena