Saturday 12 January 2019

[Video Siapa Yang Berani Mewakili Rakyat Cameron Highlands?] Naib Presiden MIC: Noh macam nak kata Melayu Cameron RASIS! KSU kementerian beri keterangan enam jam.

Sabtu, 12 Januari 2019
Foto Kami Viral.
Baguslah. Moga maju jaya.
Foto Kami Viral.
Naib Presiden MIC Datuk T Mohan menolak kenyataan anggota Majlis Tertinggi Umno Noh Omar yang berkata peluang BN di Cameron Highlands lebih besar jika gabungan itu meletakkan calon Umno.

"Apa yang cuba disampaikan oleh Noh Omar adalah tidak realiti dan rubbish (mengarut).

"Kita tahulah kepincangan strategi beliau di Selangor sehingga BN kalah teruk pada PRU yang lalu. Janganlah, tamak sangat," tegas Mohan.

KSU kementerian beri keterangan enam jam
KETUA Setiausaha (KSU) sebuah kementerian, hari ini, memberikan keterangan kira-kira enam jam kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung kontrak kerajaan bernilai RM99.7 juta.
Menurut sumber, ini adalah kali kedua lelaki berusia 60 tahun yang bergelar Datuk itu dipanggil untuk dirakamkan percakapannya.
“Semalam, beliau memberi keterangan kepada SPRM selama dua jam bermula pada jam 10 pagi dan berakhir pada jam 12 tengah hari.
“Hari ini, SPRM merakam keterangannya pada jam 12 tengah hari dan berakhir pada jam 6 petang tadi,” katanya kepada NSTP ketika dihubungi di Putrajaya, hari ini.
Difahamkan, menurut sumber SPRM merakam percakapannya berkaitan kes seorang bekas pengerusi agensi kerajaan yang didakwa menggunakan kedudukannya untuk mencadangkan sebuah syarikat supaya diberi lantikan secara terus bagi projek Kempen Pengiklanan Digital bagi pasaran China untuk tempoh 2018 hingga 2020.
“Projek berkenaan berjumlah RM99.7 juta dan ia menggunakan peruntukan kementerian berkenaan,” katanya.
Terdahulu, Mahkamah Majistret Putrajaya semalam membebaskan seorang bekas pengerusi agensi kerajaan bergelar Datuk selepas direman empat hari bagi membantu siasatan bagi kes sama.
Turut dibebaskan, seorang wanita iaitu ketua pegawai eksekutif (CEO) sebuah syarikat swasta.
Majistret Atikah Abu Hassan membebaskan mereka dengan ikat jamin RM50,000 dengan seorang penjamin setiap seorang.
Artikel ini disiarkan pada : Sabtu, 12 January 2019 @ 7:32 PM

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena