Thursday 21 February 2013

Pemuda UMNO Manjoi Cuba Main Mata, Mengorat & MengusikTreler Negara Berkebajikan di Manjoi 'Ade hati le tuuuu'...


Treler Negara Berkebajikan disambut meriah di Gugusan Manjoi


azmi,
21 Feb 2013




IPOH: Treler jelajah Negara Berkebajikan PAS disambut meriah oleh penyokong parti dan penduduk setempat sewaktu tiba di Manjoi kira-kira jam 6.30 petang tadi.

Sepanjang perjalanan menuju ke Perak juga turut disambut dengan bunyi hon dari pemandu-pemandu kereta yang menyatakan sokongan mereka terhadap perjuangan Pakatan Rakyat khususnya jelajah Negara Berkebajikan.

Ketibaan treler Negara Berkebajikan dinantikan lebih 200 penduduk di Manjoi walaupun sebelum masuk ke pekan kecil itu diganggu oleh sekumpulan kecil pemuda Umno dengan sorakan menghalau kembara Negara Berkebajikan.

Hujan renyai-renyai di pekan kecil tidak mematahkan semangat penonton untuk menyaksikan buat kali pertama kembara ini berjalan mengelilingi negara.

Di Manjoi, bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menanti bersama pimpinan PAS Perak.

Pengarah Pilihanraya PAS Perak, Asmuni Awi memulakan ucapan di atas pentas treler tersebut dengan menghargai penghormatan yang diberikan terhadap program jelajah yang memilih Manjoi sebagai destinasi pertama.

Beliau yang turut memberitahu persinggahan sementara ini menunjukkan satu isyarat bahawa PAS akan memenangi Dun Manjoi pada pilihanraya umum nanti.

Sementara itu, Nizar yang memulakan aksi memukau ucapan tiga minit dengan memugar ekspresi penonton,  "Are you ready for Pakatan Rakyat, " disambut dengan laungan "yes". Dan are you ready for BN...dijawab "no".

Majlis ditutup dengan bacaan doa yang disempurnakan oleh Nizar.

Dalam pada itu, penduduk setempat tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar di atas pentas treler jelajah sebagai kenangan.

Treler jelajah akan meneruskan perjalanan di Pendang, Kedah bagi program seterusnya esok.
Harakahdaily.




0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena