Friday 8 February 2013

Kenapa Muhyiddin menangis??......Orang Perlis dah pekena dia..

ISK!....  Isk!...



Kenapa Muhyiddin menangis??

Perkara biasa dalam Umno. Jom kita tengok bagaimana konsep yang di amalkan dalam Umno selama ni.

Bekas pemimpin utama BN Perlis mendakwa Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin  tidak mendapat maklumat yang sebenarnya mengenai sokongan pengundi dari kaum cina di negeri Perlis.

Setiausaha B N negeri Perlis, Mat Rawi Kassim ada memberi taklimat kepada Muhyiddin Yassin mengenai perkembangan semasa jentera pilihanraya BN negeri di Kangar semalam.

Taklimat tersebut di fahamkan mengenai calon, kerusi serta tahap sokongan pengundi dari kaum cina kepada BN negeri Perlis. Taklimat tersebut berlangsung selama 1 jam yang turut dihadiri oleh pimpinan utama negeri Perlis termasuk MB Perlus, Mat Isa Sabu.

Dalam taklimat tersebut, Mat Rawi memberitahu Muhyiddin bahawa 70% pengundi kaum cina di Perlis akan menyokong calon BN dalam pilihanraya umum ke13 nanti.

Sedangkan apa yang di beritahu oleh bekas pemimpin MCA negeri Perlis amat2 berbeza dengan apa yang disampaikan oleh Mat Rawi kepada Muhyiddin. Tahap sokongan pengundi cina kepada MCA amat tidak memuaskan.

Jadi ini la permainan dalam Umno sejak dulu lagi. Demi nak bodek TPM punya pasal, sanggup memanipulasi fakta sebenar. Ampu, bodek untuk tarik perhatian pemimpin utama Umno. Dalam proses membodek untuk jadi calon, mereka sanggup menyampaikan maklumat yang salah kepada Muhyiddin yang kelihatan tengah bengong akibat keletihan. 

Peluang dah terhidang kepada Pakatan untuk take over Perlis dari tangan BN. Biarkan mereka tipu ketua mereka supaya duduk dalam keadaan selesa sedangkan hakikatnya sebaliknya.
Source: ADA AKU KESAH??

Komenter

Mohd Anuar Tahir


Friday, February 8, 2013
Nota ringkas buat Tan Sri Muhyiddin Yassin


PAS Perlis menyindir Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya cermin diri terlebih dahulu dengan melihat pergolakan dalaman Umno-BN di negeri itu terlebih dahulu yang didakwa "tidak berkesudahan" sebelum meramal BN mampu menang besar pada pilihan raya umum akan datang .

Timbalan Pesuruhjaya PAS 1 Perlis Mohd Anuar Tahir berkata rakyat di negeri itu sudah bosan dengan perebutan kuasa, pangkat dan kedudukan yang didakwanya di kalangan pemimpin Umno dianggapnya "tidak menunjukkan tanda-tanda akan reda".

"Rasanya lebih baik Muhyidin balik jaga Putrajaya dulu sebelum sebut nak menang besar di Perlis. Di Putrajaya pun BN sudah begitu tergugat kedudukan mereka," katanya.

Mohd Anuar yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat mengulas kenyataan Muhyiddin yang dilapor yakin BN mampu mencatat kemenangan besar di Perlis pada pilihan raya umum yang bakal menjelang tidak lama lagi.
Source: Kerajaan Rakyat


Berita Kaitan





Muhyiddin yakin BN boleh menang besar di Perlis




Bernama
4:51PM Feb 7 2013


Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yakin Barisan Nasional (BN) mampu mencatat kemenangan besar di Perlis pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) tidak lama lagi.

Beliau yang juga timbalan presiden Umno berkata keyakinan itu berdasarkan taklimat persiapan pilihan raya yang disampaikan BN Perlis kepadanya hari ini bahawa terdapat petanda sokongan rakyat yang meningkat terhadap kerajaan.

"Saya yakin semua kerusi parlimen dan dewan undangan negeri (di Perlis) boleh menang," katanya kepada pemberita selepas menghadiri jamuan rakyat 1Malaysia di Dewan Seri Melati, Beseri dekat Kangar hari ini.

Turut hadir pada sidang media itu ialah Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu yang juga Pengerusi BN Perlis.

Pada pilihan raya umum 2008, Perlis memenangi kesemua tiga kerusi Parlimen dan 13 daripada 15 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN). Dua kerusi yang hilang ke tangan pembangkang ialah kawasan DUN Sanglang dan Simpang Empat.
Malaysiakini.


Jalanpulang.blogspot.com.

Takbir!   Allahuakbar




0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena