Tuesday 31 May 2016

Majlis Pengisytiharan Calon PH PRK Sg Besar & K Kangsar..."Obor ISLAM FOR ALL kini sudah berada ditangan AMANAH".

Selasa, 31 Mei 2016
Majlis Pengisytiharan Calon Pakatan Harapan PRK Sungai Besar. Semua Dijemput Hadir. Sebarkan semaksima mungkin!

Majlis Pengisytiharan Calon Pakatan Harapan PRK Kuala Kangsar. Semua Dijemput Hadir. Sebarkan semaksima mungkin!

Baru Diumumkan Calon, Dr.Rani Dah Serang Mat Sabu & AMANAH


Baru saja nama diumumkan sebagai calon, Dr.Rani terus menyerang Presiden AMANAH. 

Punyalah "baik" sikap beliau yang memasuki bakul dan mengaku dirinya seorang yang penyabar dan berjanji “tidak akan mencampak mikrofon sewaktu berucap”. 

Apabila seorang yang dulunya dianggap baik tetapi berada di dalam kumpulan yang ketuanya suka memaki hamun, maka sifat pemimpin itulah yang akan menempiasi dirinya
Pepatah arab menyebut “an-aaasu ‘ala diini muluukihim” yang ertinya manusia (rakyat) itu mengikuti agama (akhlak) para pemimpin mereka 

Berkata Imam Ghazali pula:
"Rosaknya Rakyat kerana rosaknya pemimpin, rosaknya pemimpin kerana rosaknya ulamak" 

Maka tidak hairanlah kita untuk mendapati begitu ramai ahli-ahli PAS yang memfitnah dan memaki hamun... 

Sebenarnya ada banyak kisah mengenai Dr.Rani tetapi kita tidak berkempen dengan membuat serangan peribadi seperti yang beliau lakukan. 

Ini tidak, Mohammad Sabu belum pun dinamakan sebagai calon AMANAH di Sungai Besar, Dr.Rani sudah mengambil sikap "menyerangnya" walaupun dia faham Mohamad Sabu mencampakkan mikrofon itu hanya sebagai satu gimik untuk menyeru rakyat supaya bangkit menentang kezaliman UMNO

Jadi kita dapat melihat "keresahan" Dr.Rani sendiri jika AMANAH menghantar calon untuk bertanding di Sungai Besar apatah lagi jika Mohamad Sabu yang dinamakan sebagai calon 

Seperti yang GB ulas sebelum ini, Dr.Rani sendiri ditewaskan sebagai Yang Dipertua PAS Kawasan Kapar di dalam muktamar yang lalu oleh golongan yang mengaku pro-ulama. 

Kini kerana PAS tiada calon ulama yang berwibawa untuk bertanding di Sungai Besar, maka Dr.Rani dikutip semula untuk menggalas tugas mewakili PAS di dalam PRK tersebut. 

Kebanyakan golongan profesyenal di dalam PAS sudah menubuhkan sebuah parti Islam yang lain, Parti Amanah Negara namanya, sebuah parti yang lebih amanah, progresif dan peduli yang dipimpin oleh penasihat-penasihat dari kalangan ulamak yang bertaraf dunia juga, Ustaz Ahmad Awang, Ustaz Abdul Ghani Samsuddin dan ramai lagi di dalam saf kepimpinan seperti Dr. Mujahid Yusof, Ust Hasanuddin Yunos, Dr.Hassan Baharum yang jauh dari akhlak yang rendah seperti memaki hamun dan memfitnah. 

PAS sudah tidak lagi berupaya memegang obor "PAS FOR ALL" yang telah diperkenalkan oleh golongan progresif di dalam PAS satu ketika dulu. Obor itu telah dicampakkan ke longkang. Jika ada ahli PAS yang menggunakannya, ia hanyalah tempelan yang bertujuan untuk menipu dan memperdayakan rakyat. 

Bagi PAS, parti mereka hanya untuk "geng ulamak", geng yang boleh memaki-hamun dan memfitnah, geng yang boleh mengkafir malah melaknat orang sesuka hati. 

Obor ISLAM FOR ALL itu kini sudah berada ditangan AMANAH dan insyaAllah keindahan dan keperkasaan Islam itu akan dapat dilihat oleh seluruh rakyat, Islam dan bukan Islam. 
Dicatat oleh 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena