Monday 30 May 2016

GEMPAR! Mosang King (貓山皇) & GFI - Aliran keluar wang haram, Malaysia 'hilang' RM1,800,000,000,000? Apa? RM1.8 trilion!

Selasa, 31 Mei 2016
Page Liked · 10 hrs

Admin cuma nak korang komen , apa yang tak kena dengan gambar ni? 
'Makan Durian Di KLIA, Ini Bukan 'Down To Earth' Tapi Nak Menunjuk' - Netizen

Mo sang king(貓山皇), compare to the thailand mornthong(金枕). they're alot smaller in size, not as watery, deeper color(inside) but taste much stronger then thailand durian.

Ketidakhadiran calon BN dalam kempen mula timbulkan isu

Mastura calon BN Kuala Kangsar hanya berada di atas kereta tanpa boleh bertemu pengundi kerana masih dalam edah.
Mastura calon BN Kuala Kangsar hanya berada di atas kereta tanpa boleh bertemu pengundi kerana masih dalam edah.
Ketidakhadiran calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Kuala Kangsar, Datin Mastura Mohd Yazid semasa tempoh berkempen kini mula menimbulkan persoalan kepada orang ramai.
Ini menimbulkan tandatanya apakah Mastura akan terus dinamakan sebagai calon BN atau tidak menjelang penamaan calon 5 Jun ini.
Pemilihan Datin Mastura sebagai calon BN dalam PRK Kuala Kangsar bakal membuka jalan untuk lain-lain isteri wakil rakyat UMNO bertanding jika suami mereka alami nasib sama seperti Allahyarham suami Datin Mastura. Bagaimana pula keadaannya jika ia berlaku kepada MP PEKAN? Adakah isterinya akan dipilih sebagai calon mewakili BN? Jawab jangan tak jawab..hahaii...
Page Liked · 9 hrs

GEMPAR !!! Hebat Najib Razak urustadbir negara... Negara kecil tp hero aliran keluar wang haram NO.(1) di Asia Tenggara & No. (5) Dunia. Malu ah sikit kat negara2 jiran bukan Islam S'pore & Thailand.

Menurut laporan tahunan terbaru Global Financial Integrity (GFI), yang beribupejabat di Washington, Malaysia telah kehilangan jumlah terkumpul sebanyak AS$418.542 bilion (RM1.8 trilion) sejak tahun 2004.

Apa.. 'hilang' RM1,800,000,000,000 ???

Pada tahun 2013 sahaja, Malaysia kehilangan sejumlah AS$48.25 bilion, kata pemerhati kewangan global itu.

Aliran keluar modal haram, kata laporan itu, berpunca daripada pengelakan cukai, jenayah, rasuah, dan aktiviti haram lain.
Page Liked · 9 hrs

JANGAN RISAU... pakar Menteri Kewangan Malaysia, Najib Razak kata asas ekonomi negara kita MAPAN, TAK BERMASALAH & KUKUH w'pun negara dilanda krisis ekonomi .

Disbbkan ekonomi negara kita begitu kukuh lah aset2 negara pon dah tergadai ke negara komunis-China di bawah pemerintahan PALING CEKAP BN Najib Razak...

M'sia ketiga paling hampir dengan krisis kewangan Asia

Asia berada di ambang kemungkinan krisis kewangan, menurut penganalisa politik, dengan Malaysia berada di kedudukan ketiga untuk tempat ia bermula.

Berbanding dengan krisis kewangan Asian 1997 yang bermula di Thailand, penganalisa Alastair Newton berkata, krisis tersebut berlaku ekoran hutang domestik.
“Ia bukan krisis 1997 sekali lagi, bukan disebabkan oleh hutang luaran.
“Ia lebih kepada krisis Asian versi 2007 (krisis gadai janji subprima di Amerika Syarikat). Ia berkenaan hutang domestik dan kenaikan harga aset yang disebabkan kadah faedah rendah yang berterusan.
“Ini akan menjurus kepada tekanan utama dalam sistem kewangan,” katanya di Petaling Jaya, pagi ini.
Bekas duta British itu berucap semasa Persidangan Ekonomi Global 2016, yang dianjurkan oleh pasukan pemikir Dewan Perniagaan dan Perindustrian Cina Malaysia (ACCCIM), Pusat Kajian Sosio Ekonomi (SERC).
Mendahului senarai negara-negara yang terdedah kepada krisis seumpama itu, Newton berkata, adalah China dan Hong Kong, diikuti oleh Thailand dan kemudiannya, Malaysia.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas penemuan oleh bekas rakan sekerja yang juga ahli ekonomi, Robert Subbaraman.
Subbaraman, katanya, telah mengkaji lima penunjuk berbeza mengenai risiko dalam empat sukuan sebelum ini di pelbagai negara di rantau Asia (tidak termasuk Jepun).
Bagaimanapun, Newton menjelaskan, Subbaraman tidak melihat risiko politik yang boleh menjurus kepada krisis kewangan, dan pilihan raya Majlis Undangan Hong Kong akan datang boleh kemungkinan menjadi pencetus.
“Kedua-dua kami percaya China akan menanganinya (krisis), namun risiko kelemahan adalah besar. Jika China terjebak, saya tidak perlu jelaskan betapa seriusnya keadaan itu kepada kita semua,” katanya.
Pelbagai pihak sebelum ini menyatakan kebimbangan mengenai situasi hutang di Malaysia, sama ada dalam bentuk hutang kerajaan (sebahagian besarnya hutang domestik), hutang isi rumah dan hutang korporat.
Malaysiakini

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena