Tuesday 5 March 2019

Video Musa Aman hadapi 16 pertuduhan tambahan pengubahan wang lebih AS$30 juta] Rakyat Malaysia mempercayai kerajaan PH, menurut tinjauan antarabangsa! Ini hari PAS, Umno 'bersanding'.

Selasa, 5 Mac 2019
KiniTV
Bekas ketua menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman berdepan 16 pertuduhan tambahan berkaitan pengubahan wang berjumlah lebih AS$30 juta. Musa didakwa di bawah Seksyen 4 (1) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram 2001 dan kesalahan didakwa dilakukan pada 11 hingga 13 tahun lalu di Hong Kong dan Singapura. Sebelum ini Musa telah dituduh dengan 35 pertuduhan rasuah berhubung kontrak konsesi balak dan dengan pertuduhan baru ini menjadikan jumlah keseluruhan pertuduhan terhadap Musa ialah 51. Bagaimanapun Musa mengaku tidak bersalah terhadap kesemua pertuduhan.
Amacam? PH ditolak? Perasantan la ko pembangkang. Kikiki.
Rakyat Malaysia mempercayai kerajaan sekarang, menurut tinjauan antarabangsa
Tinjauan antarabangsa baru-baru ini menunjukkan, rakyat di negara ini, kini mempercayai pentadbiran di bawah kerajaan Pakatan Harapan (PH) berbanding pentadbiran setahun yang lalu.
Berdasarkan tinjauan tahunan Edelman Trust Barometer Global ke-19, mendapati indeks kepercayaan terhadap kerajaan Malaysia berubah daripada ‘tidak percaya’ (46) mata pada tahun sebelumnya kepada ‘dipercayai’ (60) mata.
“Selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) pada Mei tahun lalu, terdapat perubahan dalam Kerajaan Persekutuan apabila PH yang diketuai oleh Tun Dr Mahathir Mohamad, mengambil alih pemerintahan daripada Barisan Nasional.
“Dalam tinjauan itu, Malaysia memperoleh skor yang lebih baik berbanding negara lain, termasuk Afrika Selatan 21 mata, Brazil (28), Rusia (34), Jepun (39) dan Amerika Syarikat (40).
“Indeks satu hingga 49 diklasifikasikan sebagai kurang percaya, 50 hingga 59 adalah ‘neutral, manakala 60 hingga 100 adalah ‘mempercayai,” kata Edelman dalam laporan itu.
Edelman turut memberitahu, purata kepercayaan global dalam kerajaan adalah 47 mata, meningkat sebanyak tiga berbanding tahun lepas.
“Kepercayaan itu merupakan aset bernilai untuk semua institusi. Membina kepercayaan untuk jangka masa panjang harus menjadi salah satu keutamaan penting bagi setiap organisasi atau kerajaan.
“Namun, Malaysia masih berada di belakang jirannya iaitu Singapura dan Indonesia, masing-masing mencatat 67 dan 75 mata, dan China memperoleh skor tertinggi di kalangan 26 negara yang dikaji, iaitu 86 mata.” ujarnya.
 MD.

Ini hari PAS, Umno 'bersanding'

Selepas lebih dua setengah jam bermusyawarah, PAS dan Umno hari ini bersetuju bahawa kedua-dua parti rasmi 'bersanding' di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur.
Hal itu dinyatakan pemangku presiden Umno, Mohamad Hasan, yang mengadakan sidang media bersama Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man.
Bersama mereka ialah pemimpin kanan kedua-dua parti.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena