Friday 8 March 2019

[Video Rameli orangnya alim, 'gentleman' - Clare] Fu yoooo Kisah Penduduk PPR Taman Manggis naik kapalterbang Business Class MAS & Isu Tanah Wakaf, kita ditipu bulat2 broker tanah dan pemaju Bekas Ketua UMNO Bhg Bagan.

Jumaat. 8 Mac 2019
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang duduk
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Aku tergelak tapi sempat tutup mulut..nampak sangat penyokong UMNO ni tahap cipan otaknya.. Nko nak saman siapa..? Atas alasan apa..? Bahan yang dikongsi pelayar medsos adalah gambar yang diposting sendiri untuk public bukan privasi.. tapi sekarang dah terkantoi..aku rasa, mana mana lawyer yang sanggup ambil kes, memang bebal bertriple kali ganda dari dia sendiri...!
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum
Otai BERSIH
Mungkin kah kerana kerakusan sewaktu depa ni berkuasa, nasib Melayu yg menimpa di Pulau Pinang hari ini disebabkan broker2 ini?!
Akhirnya kerajaan PH yg dipertanggungjawabkan krn kerosakan yg mereka cipta sebelum ini..?
Isu Tanah Wakaf Abdul Cauder Pulau Pinang.
Kita ditipu bulat bulat atas permainan Bekas Ketua UMNO Bhg Bagan, Dato Latiff Mirassa....
Kronologi:
1. Tanah Wakaf ini telah diwakafkan oleh Abdul Cauder melalui surat amanah pada 17 Ogos 1892 yang jelas menerangkan bahawa tanah itu ditadbir oleh Pejabat wakaf untuk tujuan tanah perkuburan masyarakat dan keturunan Abdul Cauder serta hasil pertanian dari tanah ini untuk dibahagikan kepada waris Abdul Cauder.
2. Walaupun berstatus tanah wakaf, waris Abdul Cauder masih menetap ditanah untuk terus menjaganya, dan nama hakmilik atas nama majlis Agama Islam Pulau Pinang, dan perlu dibuat wakaf bukannya untuk dibangunkan rumah mewah dan condominium komersial.
3. Mengikut wasiatnya pula, MAIPP hanya ada hak untuk mentadbir tanah ini sahaja, manakala warisannya kekal disitu.
4. Abdul Cauder mempunyai waris dari 5 orang anak beliau dan keturunan Aboo Bakar yang masih kekal disitu.
5.Pada tahun 2010, Kerajaan telah memperuntukkan RM50j untuk lembaga wakaf membangunkan Tanah Wakaf di Pulau Pinang.
6. Maka pada masa itu, Ketua UMNO Bhg Bagan, Dato' Latiff Mirassa telah merancang untuk membangunkan tanah ini sebagai pembangunan komersial melalui syarikat Cemara Development miliknya berhubung kait dengan pengisytiharaan dana bernilai RM50juta.
7.Apabila penduduk yang juga waris Abdul Cauder menerima maklumat tersebut, waris Allahyarham dengan segera melakukan KAVIET tanah ini pada 17 Feb 2011 hingga KAVIET tamat pada 17 Feb 2016.
8.Memandangkan tempoh KAVIET hanya lima tahun sahaja, maka Februari 2016 ianya telah dilepaskan.
9.Selepas Kaviet tamat, maka bermula lah semula perancangan brokering dgn penglibatan orang dalam pejabat tanah untuk meneruskan projek ini melalui MAINPP.
10.Syarikat domain dan konsultannya projek ini pula milik yang sama dari Pegawai UMNO tersebut.
11.Developer memeterai perjanjian dgn MAINPP tanpa berunding terlebih dahulu dengan pihak waris yang juga pemastautin di tanah tersebut.
12. Inilah yang menyebabkan mereka membantah keras usaha membangunan tanah wakaf milik moyang mereka untuk dibangunkan Kondo Mewah dan dijual pada bangsa lain.
13. Seperkara hal ini juga, berkemungkinan bekas Exco Agama Datuk Malik Kassim mengetahuinya atau terlibat dalam urusan tersebut di tahun 2010.
Kesimpulannya, Penganiyaan ke atas tanah wakaf untuk kepentingan peribadi dan keuntungan individu.
Nota: anda yang menyokong perobohan ini adalah penyokong Bekas Ketua UMNO tersebut selaku Broker Pemaju.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena