Tuesday, 31 December 2013

#RPDM31D - Update Demo Turun Kos Sara Hidup...DATARAN MERDEKA...

Selasa, 31 Disember 2013
Published on Dec 31, 2013
In anticipation of a gloomy 2014, demonstrators take to the streets in Kuala Lumpur tonight to protest the rising cost of living as a result of the government's austerity measures.

At Sogo, a representative from Solidariti Mahasiswa Malaysia, Fazli Zainul, gets things underway by addressing some 400 protestors and urges them to be patient.

He says that they will march in protest against the price hikes and be moving towards Dataran Merdeka shortly.
Pautan kekal imej terbenam

Subhanallah...Walaupun Serba kekurangan namun Hasrat di hati yang terbuku kerana tidak rela membiarkan pemimpin bermewah-mewah dengan membiarkan rakyat sengsara penuh dengan kesempitan hidup menjadikan pakcik ini bertenaga dalam menyuarakan ketidakpuashati beliau.

JuRaGan :  Firman Allah yang bermaksud.."Barangsiapa yang cenderung (Rela/menyokong) penguasa/pemimpin yang menzalimi rakyat..maka kelak akan disambar oleh api neraka".
Seramai 40 buah kenderaan berkonvoi untuk ke Dataran Merdeka malam ini bagi menyambut tahun baru dengan azam baru iaitu mendesak KERAjaan.."Kasi turun harga barang wahai BN/Umno Penipu" cakap tarak serupa bikin.(Gambar : fb Riaudilema )

DPPWP menghantar memorandum...
PhotoPhoto
31 Disember 2013, 3.00 petang | Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan telah menghantar memorandum kepada Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) berhubung kenaikan tarif elektrik pada tahun 2014. Rombongan ini diketuai oleh Ir Hj Khairil Nizam Khirudin, Ketua DPPWP merangkap Naib Ketua DPP Malaysia. Turut hadir exco-exco DPPWP, Sdr Nurul Islam Mohamed Yusoff, Timb. Ketua DPPWP merangkap Penyelaras Kempen Bantahan Kenaikan Tarif Elektrik, Sdr Ubaid Akla, Setiausaha, Sdr Mior Isfandy Mior Azizan, Ketua Penerangan , Sdr Yusuf Assiddiq Ahmad Sharkawi, Pengarah Jabatan Media Baru dan Saudara Zulkarnain Borhan, Pegawai Eksekutif DPPWP.

Memorandum tersebut telah diterima oleh wakil KeTTHA, Puan Noraini Kassim, Ketua Komunikasi Korporat dan Perhubungan Awam.

Tiga desakan telah dibuat terhadap Kerajaan Malaysia, TNB dan Penjana Tenaga Bebas (IPPs) iaitu menarik semula pengumuman semakan tarif elektrik yang akan diimplementasikan ke atas rakyat bermula pada 1 Januari 2014 ini memandangkan tiada sebarang faktor kritikal yang mewajarkan kenaikan tersebut.

Seterusnya, DPPWP mendesak agar pihak Kerajaan Malaysia mengkaji semula penstrukturan industri tenaga domestik di negara ini. Ia harus bermula dengan keberkesanan polisi penswastaan TNB sehinggalah kepada pendedahan intipati Perjanjian Pembelian Tenaga (PPA) bersama IPPs. Ia haruslah dibentangkan di Parlimen untuk tujuan semak imbang.

Terakhir, kerajaan harus telus mendedahkan rezab kapasiti elektrik yang sedia ada untuk mengelakkan pembayaran yang tidak adil antara TNB dan IPPs. Ia bertujuan bagi memastikan keefisyenan pembayaran syarikat awam terhadap pihak yang berkepentingan tinggi dalam industri ini. Pihak kerajaan juga mestilah mendedahkan jumlah keseluruhan pembayaran pembelian tenaga yang telah dibuat daripada generasi pertama IPPs sehingga ke generasi ketiga.

Diharap agar tuntutan-tuntutan yang dikemukakan ini mendapat perhatian serius dan tindakan wajar mesti diambil bagi mengutamakan kebajikan serta kualiti hidup rakyat di negara ini.

 PR berhimpun bukan nak guling kerajaan...

Ni tajaaan Siapa... PR berhimpun bukan nak guling kerajaan.... Sapa suka barang naik di malaysia boleh lah join himpunan ning.... kah..kah...kah...
Photo: Nasib Sebayaku di Tahun 2014?
Dis 31 2013
 
Sehingga kini, berikut adalah barang-barang yang telah naik harganya:

1) Petrol RON95 - Naik daripada RM1.90 kepada RM2.10 seliter bermula 3 September.
2) Diesel - Naik daripada RM1.80 kepada RM2.00 seliter bermula 3 September.
3) Gula - Naik daripada RM2.50 ke RM2.84 sekilogram bermula 25 Oktober.

Sekali imbas, apalah yang perlu dirisaukan dengan kenaikan cuma tiga barang ini. Tetapi, ada lagi yang naik tahun depan. 

2014:
1) Kadar tol lebuhraya
Kerajaan memberi gambaran bahawa kadar tol lebih tinggi akan dikenakan, tetapi masih mencari mekanisme untuk memastikan impak yang minimum. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata kerajaan perlu membenarkan kenaikan kadar tol mengikut perjanjian dengan pemegang konsesi lebuhraya. Menurut laporan, kadar tersebut dijangka meningkat antara RM0.30 dan RM1, melibatkan 13 lebuhraya.

2) Tambang teksi, bas dan tren
Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mengumumkan bahawa tambang tren LRT dan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) akan dinaikkan. SPAD juga sedang mengkaji semula kadar tambang bas dan teksi. Persatuan Teksi Johor mendedahkan bahawa peningkatan kadar tersebut akan berkuatkuasa pada Februari. Persekutuan Persatuan Bas Sekolah juga memberi petunjuk bahawa surcaj tambahan 40 peratus akan dikenakan ke atas tambang bas bermula tahun depan.

3) Tarik elektrik
Bermula Januari 2014, tarif elektrik di semenanjung Malaysia akan meningkat 15 peratus, dari RM33.54 kepada RM38.53 setiap kilowatt dan peningkatan 16.9 peratus di Sabah dan Labuan - dari RM29.52 kepada RM34.52 setiap kilowatt.

Sumber: malaysiakini.com

p/s: Tong gas pun dirumour2kn naik dari RM25 ke RM30. Roadtax pun naik dgr2. Motor pun nak kena bayar tol. Nasi bujang naik. Burger naik. Teh o beng naik. Mampukah baucer buku & BR1M cover semua ni?

Mampukah kami yang akan belajar hidup sendiri (tanpa PTPTN, biasiswa & duit ibu bapa) ini nak survive? Memang benar rezeki Allah yg tentukan. Takkan mati kebulur tapi mampukah yang bujang2 menamatkan zaman muda mereka slpas stahun  bekerja? Agak mustahil kerana kos perkahwinan pasti meningkat jgk. Mampukah RM10,000 cover smue dri kursus kwen, mknan knduri, khemah/dewan, baju, hantaran, mas kwen, smpai duit hntran? Sedangkan seorang anak lelaki mestilah bercita2 untuk tidak menyusahkan ibu bapanya lagi stlah bkerja, malah dia lah yg sptotnya myara mereka. Selepas kwen, smue bnda yg dkongsi 10 org di rumah bujg kini hanya dikongsi berdua brsama istri. Perblnjaan meningkat lagi. 

Yang dah berkeluarga apatah lagi terkesan dgn kenaikan kos sara hidup, bapa yg berpendapat bawah RM3,000 perlu menyara anak 4-5org. Yuran bas sekolah  & nurseri naik. Kereta, rumah, bil elektik, air. Mungkin cukup. tapi adakah baki utk smpanan untuk kecemasan, hari tua dan utk msa dpan anak2? Tambah2 mereka yg di bndar dgn cukai, parking, tol yg tggi. Mereka yg tiada elaun tol, elaun minyak, elaun driver, elaun rumah, elaun lain2 sgt2 terkesan dgn perbelanjaan yg naik. Nak mintak naik gaji tipis, malah mgkin sbhgian hilg pkerjaan ats faktor syarikat/kilang2 yg ingin mgurgkn kos mereka akibat knaikan tarif elektrik dan sbgainya.

Pendek kata: Semua terjejas, dimanakah kerajaan yg spatutnya membela nasib rkyat?Photo: Dah berguling..habisla Najibon ..
Photo: Alamak.. tak jadi pergi lah. Takut kena tampar.. 

Alamak... alamak...alamak..!! Takutnyewww titewww!!!
Photo: Jika ada segolongan pihak yang di arah membuat huru hara guling2 kerajaan dan mengaku dari pakatan rakyat. Apa akan berlaku???

Kesinambungan dengan huru hara ni siapa yang akan dipertanggungjawabkan??? Najib yang muka tak malu tak pandai mentadbir tetapi masih ingin berkuasa atau Nuar Brehim atau pemimpin PR? Akan ada pihak yang akan di dakwa. Surat khabar, dan media meno akan spin benda ni sampai ayam jantan jadi kapal selam second hand.

Amaran atau kenyataan awal dari pemimpin PR pada penyokong mampu menyelamatkan keadaan.  "Jangan buat huru hara. Jika ada yang di tangkap kerana membuat huru hara mereka bukan dari kalangan kita. Mereka jembalang upahan dan tidak akan di bantu".

Korang nampak tak mainan ni? Siapa jembalang tersebut? Korang rasa teragak2 tak jembalang ni nak buat huru hara jika amaran atau kenyataan awal ni di keluarkan oleh PR.

Admin - Belajar dari pengalaman BERSIH. Jembalang yang onar mencipta huru hara yang di tuduh kalian yang di pertangung jawabkan Roarsemah bukan PR. Nampak???

*jari telunjuk yang korek hidung jari kaki dapat nama. Phuiiii...

- Tompo -

Jalan Raja di hadapan Bangunan Sultan Abdul Samad baru sahaja ditutup pukul 6.30 petang oleh anggota Polis Trafik.
Pautan kekal imej terbenam
Pautan kekal imej terbenam
Bantuan polis dari Seremban memasuki KL
Kedahkini

Magrib kawan kawan...
Photo: Magrib kawan kawan...

Puak lemvuno akan kata ..dah tak ada masjid ka nak solat bla bla bla..

Biarkan puak lemvuno tu.. depa jahil ...

Sogo area
Photo: Update Demo Turun Kos Sara Hidup..

Sogo area.
King Jason
Terkini 8.00pm 

SUDAH MENGHAMPIRI DATARAN MERDEKA!!!







Ribuan Para pejuang Perhimpunan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) telah mula berarak ke Dataran Merdeka.

Suasana cukup meriah dan amat gamat sekali .. Tiada ugutan dan fitnah mampu menyekat rakyat terutamanya anak-anak muda meluahkan rasa marah dan resah mereka dengan berhimpun secara aman agar kerajaan UMNO/BN yang sedia ada bertindak pantas dan bijak menangani isu yang amat besar yang sedang melanda kehidupan rakyat kini.
Posted by OMAK KAU!!!! 




Posted by 
Sogo
Pautan kekal imej terbenam
SUASANA SEKITAR LRT MASJID JAMEK



Kawalan Polis di dataran Merdeka


Pautan kekal imej terbenam
Gambar: Bersatulah orang-orang yang tertindas
SAMM
LAPORAN KEMAS KINI -10.20 malam
Suasana di Jalan Tuanku Abd. Rahman
Pautan kekal imej terbenam

There is easily 3,000 people now on the march from Sogo to Dataran Merdeka, along Jalan Raja Laut.
Pautan kekal imej terbenam

Kumpulan dari Masjid Jamek bergerak ke Dataran Merdeka sambil melaungkan 'Reformasi', "Hidup Rakyat" dan "Bangkit Rakyat".
Pautan kekal imej terbenam

Pautan kekal imej terbenam


Peserta perhimpunan berdiri di sepanjang laluan menghala ke Dataran Merdeka.  #AMBANG2014 #TURUN #RPDM31D

MOOD RAKYAT UNTUK BERHIMPUN SECARA AMAN MELUAHKAN BANTAHAN DAN KEMARAHAN KEPADA KERAJAAN ZALIM UMNO/BN PIMPINAN NAJIB RAZAK TIDAK PERNAH LUNTUR .. SEMAKIN HARI SEMAKIN KEMBANG SUBUR.

Beberapa rakaman gambar pada sudut mata hati Omak Kau yang anggap agak menarik Perhimpunan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) malam ini 31hb Disember 2013 di Dataran Merdeka untuk di kongsi bersama.

Semoga janji Najib Razak yang sentiasa mendengar keluhan rakyat adalah realiti bukannya sekadar retorik cakap pakai air liur basi.
Posted by 
Setelah beribu laporan polis di buat oleh para balaci UMNO termasuk dari Perkasa, Pekida, Pesaka, wanita UMNO, Puteri UMNO, Pemuda UMNO, Ali Tinju .. yang muda tua, wanita dan gadis berduyun- duyun kebalai polis untuk membuat repot maka akhirnya kerja "suci murni bersih " demi mempertahankan kedaulatan bangsa dan negara berbaloi??????.

Penat lelah kerja kuat menjerit terpekik terlolong sambil membawa bunting bergambar depan balai polis telah mendapat hasil yang diharapkan?????.

Rakyat terutamanya anak-anak muda begitu semangat sekali turun beramai-ramai tanpa ada rasa gentar, cuak dan takut dalam suatu Perhimpunan Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN) malam ini 31hb Disember 2013 di Dataran Merdeka.

Sebenarnya jika macai-macai, balaci-balaci dan juak-juak UMNO tidak buat kecoh membuat laporan polis serta media lidah biawak UMNO hebohkan di akhbar dan telivisyen sertta radio mungkin sambutan tidak sehangat ini.

Kerajaan masih degil dan tidak mau belajar dari sejarah Perhimpunan Bersih dulu bagaimana berpusu-pusu rakyat turun memberikan sokongan hanya disebabkan ada tekanan kuat dari kerajaan UMNO/BN.

Lagi kuat di tekan lagi kuat rakyat memberikan sokongan... Lagi kuat di fitnah lagi kuat rakyat bangkit membantah.
Posted by 

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena