Thursday, 19 December 2013

Thailand - Bayar roadtax sekali je sampai kereta tu REPUT...Potong pulut kuning pegang tangan laki pompuan!

Jumaat, 20 Disember 2013

Roadtax kereta Thailand bayar sekali je!
(pegi dok Thailand le)

Photo: Cer korang bacakan. Berapa jumlah duit roadtax kereta Thailand ni kerajaan Thai kenakan?

Mari lah teka...

Aku tanya owner dia.. dia cuma bayar cukai tu masa kereta tu baru kluar kedai aja. Lepastu sampai kereta tu reput tak payah lagi bayar roadtax.

Kat negara kita yang .. he he he.. macam nak maki jer.. sabar.. sabar..

4x4 macam keta tu.. untuk kereta deasel 3.0 .. cukai jalan untuk setahun lebih kurang RM1640.

Tu baru cukai setahun. Belum lagi insurance.  Bagaimana kami anak muda nak survive syaitan? Nahh.. kluar gak maki gua..

Gila babi la luuu..
Cer korang bacakan. Berapa jumlah duit roadtax kereta Thailand ni kerajaan Thai kenakan?

Mari lah teka...

Aku tanya owner dia.. dia cuma bayar cukai tu masa kereta tu baru kluar kedai aja. Lepastu sampai kereta tu reput tak payah lagi bayar roadtax.

Kat negara kita yang .. he he he.. macam nak maki jer.. sabar.. sabar..

4x4 macam keta tu.. untuk kereta deasel 3.0 .. cukai jalan untuk setahun lebih kurang RM1640.

Tu baru cukai setahun. Belum lagi insurance. Bagaimana kami anak muda nak survive syaitan? Nahh.. kluar gak maki gua..

Gila babi la luuu..

Fb JK

Pegang tangan lelaki perempuan tu diharuskan?
Pegang tangan lelaki perempuan tu diharuskan, asalkan kita potong pulut kuning macam Islam ajar. 

Eh, pulut kuning tu adat Islam ke adat Melayu? Yang aku tau orang Melayu dulu-dulu suka jamu pulut kuning kat jin atas busut.

Gambar: Pegang tangan lelaki perempuan tu diharuskan, asalkan kita potong pulut kuning macam Islam ajar. 

Eh, pulut kuning tu adat Islam ke adat Melayu? Yang aku tau orang Melayu dulu-dulu suka jamu pulut kuning kat jin atas busut. -_-

Saya Benci Harga Barang Naik!

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena