Saturday 25 July 2015

GHB SARAWAK akan buat kejutan pada Pilihanraya Negeri Sarawak tidak lama lagi.

Sabtu, 25 Julai 2015
GHB SARAWAK AKAN BUAT KEJUTAN DI BAWAH KEPIMPINAN ANDRI ZULKARNAEN GHB 

Sarawak bakal membuat kejutan pada Pilihanraya Negeri Sarawak tidak lama lagi. 

Penyelaras GHB Sarawak, Andri Zulkarnaen Hamden (gambar kanan sekali) berkata, pihak telah menyusun strategi dan perancangan bagi mendekati rakyat dan menerangkan agenda dan dasar perjuangan GHB Sarawak. 

"Andri akan lakukan kejutan dalam PRN nanti, walaupun kami baru tetapi rakyat melihat kami lebih terbuka, inklusif dan sedia bekerjasama dengan parti-parti utama pembangkang di Sarawak". 

"Walaupun buat masa ini GHB adalah NGO tetapi kami sudah pasti akan menyertai parti baru yang bakal ditubuhkan nanti bagi meneruskan kesinambungan perjuangan kami" ujar Andri yang lebih mesra dengan nama Hud. 

Malah PKR dan DAP Pusat secara terbuka telah menyatakan sokongan terbuka kepada GHB Pusat dan Sarawak. 

Tidak syak lagi kerjasama ini akan membuahkan hasil yang baik bagi memacu perjuangan gabungan pembangkang menambah kerusi yang sedia ada. 

GHB Sarawak, kata Andri, telah mengenalpastikan beberapa yang akan ditandingi dan kami sedia berbincang dengan sesiapa sahaja bagi memastikan tiada pertindihan kerusi antara pembangkang bagi menentang BN. 

Sementara itu beberapa pihak menyifatkan penubuhan GHB Sarawak kena pada masanya kerana dasar dan sikap GHB yang terbuka dan mesra dengan semua pihak. Malah GHB bersedia menerima semua kaum dan agama untuk bersamanya.

 "Kami yakin GHB Sarawak akan berjaya dan berupaya membuat kejutan lebih-lebih lagi ianya dipimpin oleh Andri atau Hud yang sememangnya berpengalaman luas dalam politik dan NGO' 

"Saya telah lama berkawan dengan Hud, beliau aktif dalam kesatuan kerja, khidmat masyarakat dan politik selama puluhan tahun" ujar Donald Ikeh, seorang peniaga di Pekan Sebuyau.

 Ikeh berkata Hud berpengalaman luas dalam mengendalikan Pusat Khidmat Masyarakat di Johor serta juga pernah memimpin kesatuan sekerja kakitangan Bank. 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena