Saturday 22 August 2015

[Video] Tergamaknya macai menzalimi Michai...Kesian! Rakyat M'sia sudah hilang peri kemanusiaan?

Ahad, 23 ogos 2015


Kisah beruk yang tangannya luka akibat terkena mercun. Kejadian berlaku bulan lepas di Taman TAR, Ampang. Beruk yang diberi nama Michai oleh NGO yang menjaga kawasan tersebut cedera ditangannya akibat ada individu yang tidak bertanggungjawab melempar mercun bola. Michai yang menyangka mercun itu adalah makanan dan mengambil lalu mercun tersebut meletup di tangannya. Lebih menyayat hati Michai telah dilanggar lari sabtu lepas dan mengalami kecederaan dalaman yang parah. Cubaan menyelamatkannya dengan membawa ke klinik haiwan gagal dan Michai telah mati. Banyak lagi kes penganiayaan dan pembunuhan hidupan liar di sana. Di harap pihak berwajib memantau aktiviti yang tidak bermoral oleh manusia yang tidak bertanggungjawab di sana.



Wawa Dekwa Sahaja Sedih tgk muka beruk tu. Dia tgk jaa tangan dia luka. Allah , menjawab laa sapa yg buat beruk tu mcm tu. Manusia tau sakit, binatang pun tau sakit laa. Baraa betui aku 😬




Muhammad Naim Bin Sulaiman Ni baca hadis seksa binatang ni.

Perbuatan menyeksa atau menganiaya binatang adalah jelas haramnya. Al-Imam Ibnu Hajar al-Haitami Rahimahullah mengkategorikan menyeksa binatang itu termasuk dalam dosadosa

besar. Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

Maksudnya:
“Sesiapa yang menyeksa sesuatu yang bernyawa, lalu tidak bertaubat, nescaya Allah menyeksanya pada Hari Kiamat.”(Hadits riwayat Ahmad)


9 hrs · 
Ni nama dia joker
Dulu tok jumpa dia pengsan kena langgar kereta. Sebulan tok rawat dia . Now dah ok , tok bebaskan dia kat skyway genting highlands..
Tok sedih gak sampai sekarang dia masih solo je...



Mane macai tuh!




Gurauan ?

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena