Thursday 24 November 2016

Rafizi: “Akhirnya Pas akan terus dilihat berkawan dengan Umno” & Saya khuatir Pas akan terus dimain-mainkan.

Jumaat, 25 November 2016
“Akhirnya Pas akan terus dilihat berkawan dengan Umno”

“Akhirnya Pas akan terus dilihat berkawan dengan Umno”

PKR hari ini dalam respon segera Setiausaha Agung dan Naib Presidennya, Rafizi Ramli menyifatkan permintaan Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk menunda lagi pembentangan pindaan Akta 355 hanya akan memperlihatkan 'Pas terus berkawan dengan Umno'.
“Tetapi apabila berulang kembali perkara ini (penangguhan pembentangan pindaan Akta 355) pada hari ini, jelaslah permainan Umno dalam perkara ini dan saya khuatir Pas akan terus dimain-mainkan.
“Akhirnya Pas akan terus dilihat berkawan dengan Umno dan memanjangkan tempoh berkuasanya Najib Razak,” ujarnya dalam catatan ‘lintas langsung’ beliau dari Parlimen yang kemudiannya mendapat lebih 200 perkongsian selepas tiga jam dimuat naik di Facebook.
Beliau yang juga Ahli Parlimen Pandan berkata, dirinya tiada masalah untuk menyokong pindaan Akta 355 seperti yang pernah disebutkan dalam tulisannya lebih sebulan lalu.
“Saya bersedia mengundi dan menyokong usul asal. Saya nyatakan secara terbuka jika usul dibentangkan dan diundi, saya tidak ada masalah menyokong kerana memang kita mahu dengar pandangan Umno dalam perkara ini,” jelasnya.
Dalam catatan itu juga, Rafizi menjelaskan cadangan pindaan Abdul Hadi kepada usul asal bererti hukuman ditetapkan mengikut kaedah undang-undang biasa kecuali melibatkan sebatan iaitu jika lulus had dinaikkan kepada maksimum 100 sebatan.
“Jika diundi dan diluluskan, ia dikira sebagai bacaan pertama dan dipulangkan kepada kerajaan untuk dipertimbangkan.
“Perkara ini mati di situ sahaja sekiranya menteri tidak kembali ke Dewan Rakyat untuk membentangkan rang undang-undang ini bagi bacaan kali kedua,” ujarnya lagi menerangkan proses selanjutnya jika Abdul Hadi tidak menangguhkan pembentangannya hari ini.
Malaysia Dateline

1 comments:

Johan said...

Cakap macam ular..dia pemfitnah terbaik.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena