Saturday 25 February 2017

[Video PAS Kini Guna Senjata UMNO] Siapa MP 'kencing tikus'? Pas berjiwa besar jika buat pusingan U? Pensyarah hadis sedia berhujah dengan ulamak Pas Akta 355

Ahad, 26 Februari 2017

Related image
Image result for Gambar Mana RM2.6 billion

Pas berjiwa besar jika buat pusingan U terima Amanah, DAP

Mahfuz Omar
Bimbang dengan penolakan rakyat terhadap Pas pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) sekiranya masih mahu bersendirian, Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar menyeru kepimpinan partinya segera berubah.
Menurutnya, Pas dilihat berjiwa besar jika melakukan pusingan U dengan menghentikan permusuhan terhadap Amanah dan DAP sebaliknya parti yang dikepalai Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu akan menerima padah jika gagal berbuat demikian.
"Kalau Pas buat 'U-turn' terima Amanah, terima DAP, orang akan lihat inilah pengorbanan yang dilakukan oleh Pas. Itulah berjiwa besar. Jika tidak dilakukan, rakyat akan menolak Pas pada pilihan raya umum akan datang," tegasnya pada ceramah perdana anjuran Amanah Pokok Sena semalam.
Mengulas panggilan yang digunakan Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Md Shukri Shuib baru-baru ini kepada golongan wakil rakyat 'kencing tikus' yang tidak menyuarakan masalah rakyat di Parlimen, beliau khuatir pengundi juga mempunyai persepsi sedemikian.
"Saya cukup terkejut apabila seorang pensyarah UUM tolak mana-mana wakil rakyat atau pemimpin politik yang 'kencing tikus', tolak yang tidak bersuara. Saya bimbang ini yang sedang dilihat. Saya bimbang (tanggapan) ini ada dalam pemikiran pengundi," ujar bekas Ketua Whip Pas di Dewan Rakyat itu.
Beliau pada masa sama turut menghargai usaha Timbalan Presiden Bersatu, Datuk Seri Mukhriz Mahathir dalam 'memujuk' Pas untuk tidak bersendirian mendepani Umno-BN pada PRU-14 nanti.

Pensyarah hadis sedia berhujah dengan ulamak Pas Akta 355

Rozaimi Ramle
Rozaimi Ramle
Pensyarah Hadis Dr Rozaimi Ramle menerima ajakan Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas Pusat Khairuddin Aman Razali untuk berdiskusi mengenai kewajipan menyokong pindaan Rang Undang-undang (RUU) Akta Mahkamah Syariah (bidang kuasa jenayah) atau Akta 355.
Beliau berkata, mungkin ada perkara baharu yang boleh dipelajari beliau melalui diskusi atau wacana yang dianjurkan.
"Dengan rendah hati, saya menerima tawaran beliau untuk berdiskusi atau berwacana. Mungkin ada perkara yang beliau tahu yang saya tidak tahu maka saya boleh belajar dari beliau melalui diskusi ini.
"Penganjur, format dan lokasi diskusi akan ditentukan kemudian. Moga Allah menunjukkan kita kebenaran," tulis Rozaimi di Facebook hari ini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena