Friday 17 February 2017

[Video] Tun M BUKA MULUT BONGKAR Kes Pembunuhan Altantuya & Majoriti rakyat anggap Najib jual negara kepada China

Sabtu, 18 Februari 2017

Salesman of the yr 

Majoriti rakyat anggap Najib jual negara kepada China

Rakyat semua kaum bersetuju pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak menjual kepentingan negara kepada China, dedah hasil kajian secara bersemuka Institut Darul Ehsan (IDE).
Kajian lapangan secara bersemuka itu mendapati secara purata 48 peratus pengundi di Selangor Najib berbuat demikian dengan paling tinggi Melayu (51 peratus) diikuti Cina (46 peratus) dan India 43 peratus.
Walau bagaimanapun, peratusan responden semua kaum yang menjawab "tidak pasti"  lebih ramai iaitu 37 peratus berbanding mereka yang menafikan Presiden Umno itu menggadaikan aset strategik negara.
Timbalan Pengerusi IDE, Prof Dr Mohammad Redzuan Othman dalam pembentangan hasil kajian bermula 8 hingga 13 Februari lalu itu turut memberitahu majoriti pengundi kali pertama pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) melihat kepimpinan Najib mengurangkan sokongan kepada BN.
Sebaliknya, hanya 14 peratus pengundi kelompok itu yang merasakan kepimpinan Najib Razak mampu meningkatkan sokongan kepada parti pemerintah itu.
Selanjutnya, semua kaum menyifatkan kepimpinan Najib akan gagal mempertahankan Putrajaya pada PRU-14 dengan paling tinggi Cina mencecah 51 peratus manakala 45 peratus Melayu dan 36 peratus India.
Analisis kajian membabitkan 33,359 pengundi Selangor di seluruh 56 Dewan Undangan Negeri (Dun) itu juga meneliti persepsi penyokong BN terhadap pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST).
Sebanyak 62 peratus penyokong parti berlambangkan dacing itu mengesahkan rejim cukai tersebut tidak wajar dikuatkuasakan kerana mengakibatkan kenaikan harga barang manakala hanya 12 peratus menjawab "tidak".
Kajian Survey Landskap Politik  Persepsi Rakyat Selangor 2016.Kajian Survey Landskap Politik Persepsi Rakyat Selangor 2016.Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena