Friday 20 April 2018

[Video Monyet pun pi pedajai (Tak Nak) BN?] Pas semakin matang ikut jejak politik Najib.

Jumaat, 20 April 2018

Image may contain: 1 person, smiling, text
Tumpang sekole.

Pas semakin matang ikut jejak politik Najib, kata Mahfuz

Pas semakin matang ikut jejak politik Najib, kata Mahfuz

Pengakuan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr Zuhdi Marzuki bahawa Pas menerima dana dan derma sebanyak RM1.5juta dan RM1juta daripada individu tertentu menyerlahkan bukti kemasukan wang untuk dana Pas.
“Saya ucapkan syabas kerana Dr Zuhdi Marzuki berlaku jujur dengan mengaku Pas menerima dana derma tersebut.
“Mengapa susah sangat mahu mengaku sebelum ini bahawa Pas memang mendapat dana dan derma? Adakah takut kepada fitnah yang dilemparkan atau takut terdedah siapa yang memberikan derma?
Mahfuz berkata, Pas seharusnya berterus terang daripada awal supaya Pas tidak dilihat menyembunyikan sesuatu daripada ahli-ahli Pas.
Situasi sebegini ujarnya memperlihatkan Pas telah banyak belajar daripada politik Datuk Seri Mohd Najib Razak berhubung derma yang diterima ke dalam akaun peribadinya sebanyak RM2.6 bilion.
“Ketika awal pendedahan sumbangan itu diterima, Datuk Seri Najib segera menafikan dan menolak tohmahan yang dilemparkan,namun setelah bertali arus serangan dilemparkan termasuk bukti transaksi yang mendedahkan memang wujud sumbangan yang diterima, akhirnya beliau mengakui.
“Semacam ada persamaan situasi antara Pas dan Umno ketika ini menerima sumbangan daripada individu, begitu mudah nafi dahulu, kemudian apabila sudah tidak mampu menangkis hujah barulah mengiyakan.
Rakyat melihat dengan penuh lucu dan sikit pun tidak berasa pelik kerana hubungan Pas dengan Umno sudah terjalin sebagai rakan ‘ta’awun’.
Katanya, pengakuan tersebut serba sedikit telah menjawab persoalan yang berbangkit mengenai siapa yang membiayai dana pilihanraya PAS.
Dengan itu ujarnya lagi, secara tiba-tiba Pas berisytihar bertanding sejumlah 160 buah kerusi parlimen dengan dana anggaran RM 34 juta. Demikian juga apabila diasak tentang perbelanjaan, muncul Datuk Takiyuddin Hassan, Setiausaha Agung Pas menyatakan duit PAS adalah daripada poket 1 juta ahli-ahli Pas.
Apabila terbongkar derma daripada individu ini,akuilah bahawa duit poket ahli Pas adalah hanya sejumlah kecil sepertimana Pas selama ini dan sejumlah besar lagi adalah daripada derma individu tersebut.
“Itu yang terdedah, *mungkin yang belum didedahkan banyak lagi ‘derma dalam gelap’ yang diberikan oleh individu-individu lain,” ujarnya.
Mahfuz juga berkata, dengan pengakuan Dr Zuhdi itu juga telah mengakui beberapa perkara yang didedahkan oleh akaun Facebook Sharifah Sofia Syed Abd Rashid.
“Pertama jumlah wang yang dimasukkan,wujudnya akaun dan penama akaun tersebut dan yang masih belum diakui ialah *tarikh kemasukan wang tersebut pada 21 Mac 2018 serta induvidu bernama Datuk Shamsul Zairil Kamarudin yang difahamkan bertugas sebagai Pegawai Khas kepada Bendahari Umno Dan Barisan Nasional.
“Sampai bilakah Pas terus bermain dengan penafian demi penafian, mengapa hingga tergamak Pas sanggup membohongi rakyat dan ahli-ahli Pas mengenai dana pilihan raya dan duit perbelanjaan politiknya ketika ini.
“Kini rakyat semakin sedar, *PAS adalah rakan karib UMNO yang bergandingan bahu dalam PRU ke 14*.
“Mengalahkan Umno dan Pas adalah tanggung awap bersama ahli Pas dan Umno kerana kedua-duanya Pas dan Umno sedang membina -gandingan mantap untuk pertahankan kuasa politik jahat Umno-BN untuk terus berkuasa dengan membohongi rakyat dan ahli-ahli Pas,” dakwanya.
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena