Wednesday 18 April 2018

[Video Pas SAH TIPU BAHRI & REMBAT DUIT peneroka? Ahli Pas kena kencing pemimpin penipu] Penyokong Umno ganggu ceramah ‘berjangkit’ pada penyokong taksub Pas di Kemunting.

Khamis, 19 April 2018


HASRIZAL
Oulu Finland

Penyokong Umno ganggu ceramah ‘berjangkit’ pada penyokong taksub Pas

Sikap penyokong Umno-BN yang mencetuskan provokasi ketika ceramah blok parti pembangkang pada musim pilihan raya lima tahun lalu dilihat sudah ‘berjangkit’ kepada penyokong Pas menjelang PRU14 ini.
Ketua AMANAH Sik, Sulaiman Ibrahim memberitahu, terdapat penyokong tegar Pas yang membuat kecoh ketika berlangsungnya Ceramah Kelompok Dun Kamunting malam tadi.
“Tempat ceramah betul-betul berhadapan markas operasi Pas Kampung Jana, Kamunting. Jentera Pas ada lebih kurang 20 orang di markas tersebut.
“Selepas saya habis ceramah sebentar tadi, ada sedikit kekecohan dan provokasi dari ahli Pas menggangu perjalanan ceramah di saat-saat akhir. Akhirnya, dapat ditenangkan,” tulisnya di Facebook.
Tidak mahu mengeruhkan keadaan dan sebagai tanda ikatan silaturahim, Sulaiman bagaimanapun bersalaman dengan penyokong-penyokong Pas yang amat marah ketika itu sejurus selesai berceramah.
Pengarah Biro Tanah, Pertanian dan Luar Bandar AMANAH Kedah itu berkata, sikap mereka terbabit berbeza dengan Pakatan Harapan yang tidak pernah menganggu mana-mana ceramah Pas.
“Dulu masa saya dalam Pas, apabila waktu ceramah, orang Umno suka melakukan provokasi dan menggangu program tapi sekarang perangai Umno tersebut ada dalam diri Pas.
“Saya nak beritahu pada Pas, kami Pakatan Harapan tidak pernah mengganggu ceramah yang dianjurkan oleh Pas.
“Sekali lagi saya ingatkan kepada penyokong Pas hentikanlah provokasi dan kembalilah kepada perjuangan yang sebenar,” tambahnya lagi.
Turut berceramah dalam program di Dun Kamunting itu adalah bekas Exco kerajaan negeri Perak, Zainuddin Mohd Yusof; Timbalan Ketua AMANAH Taiping, Dr Ir Muhd Fadhil Nuruddin dan Gamma, Rosli Muhd Syarif.
N.16 Kamunting terletak di bawah Parlimen Taiping selain N.17 Pokok Assam dan N.18 Aulong. Terdapat 26,925 pengundi di Kamunting daripada jumlah keseluruhan 86,432 pemilih berdaftar di P.060 Taiping.
Lokasi ceramah PH Taiping bertentangan dengan markas operasi Pas di Kampung Jana, Kemunting.
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena