Tuesday 3 April 2018

[Video Tangkapan Rizalman mungkin satu plot mematikan karier politik beliau & "Datuk tinggalkanlah Umno tu!"] Genap 3 tahun GST: Ahmad Maslan ada 10 kali ganda sel otak, sindir Rafizi.

Selasa, 3 April 2018

Genap 3 tahun GST: Ahmad Maslan ada 10 kali ganda sel otak, sindir Rafizi

Genap 3 tahun GST: Ahmad Maslan ada 10 kali ganda sel otak, sindir Rafizi

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli menganggap Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Ahmad Maslan sebagai terlebih cerdik kerana mempunyai 1 trilion sel otak ekoran pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) mulai 1 April 2015.
Menurutnya, ucapan Ahmad Maslan kepada golongan usahawan di Bukit Jalil pada 31 Mac lalu membuktikan Pengerusi Jawatankuasa Biro Teknologi Maklumat (IT) dan Media Sosial Umno tersebut sebagai “menteri yang paling cerdik”.
“Baru saya tahu, dia (Ahmad Maslan) memang terlebih cerdik daripada orang lain. Dia beritahu kepada usahawan-usahawan seluruh Malaysia yang hadir, kalau orang macam dia boleh jadi menteri, sesiapa pun boleh jadi usahawan.
“Saya tak faham maksud dia, sama ada adakah dia nak kata, orang bodoh macam dia pun boleh jadi menteri atau pun sebab terlalu cerdiklah jadi usahawan.
“Dia (Ahmad Maslan) lagi beritahu kepada usahawan-usahawan yang hadir, untuk menjadi seorang usahawan, kita kena pakai kepala otak bukan kepala lulut.
“Dia beritahu dalam otak manusia ini ada satu trilion sel. Kalau kita pakai satu trilion sel otak itu, maka sudah tentu kita cukup cerdik dan boleh buat apa sahaja.
“Saya semak balik, kita dapat bukti yang sahih, memang Ahmad Maslan manusia yang terlampau cerdik. Sebab sebenarnya manusia tidak ada satu trilion sel neuron.
“Manusia rupanya ada 100 bilion sel otak ini. Hanya Ahmad Maslan terlebih cerdik. Dia ada 10 kali ganda sel dalam otak dia berbanding orang lain,” sindirnya dalam Ceramah Pakatan Harapan (PH) semalam.
Rafizi yang juga Pengasas Invoke Malaysia berkata, dakwaan Ahmad Maslan itu telah menjawab kemusykilannya sebelum ini berhubung kepintaran Ahli Parlimen Pontian berkenaan tentang pelaksanaan GST.
“Selama ini, saya pelik kenapa Najib dengar sangat cakap Ahmad Maslan. Sekarang baru saya tahu otak dia terlebih sel, terlampau cerdik.
“Jadi, bila Najib tanya dia boleh ke tidak buat GST, orang lain kata bahaya, dia (Ahmad Maslan) dengan yakin kata bukan saja membantu negara bukan sahaja menaikkan harga barang malah yakin harga barang akan turun,” ujarnya.
Sehubungan itu, Rafizi menyeru agar orang ramai mendoakan cukai enam peratus yang kemudiannya mengundang kenaikan lambungan kos hiduo itu akan segera berakhir riwayatnya.
“Selalunya kalau kita meraikan ulang tahun, kita doakan supaya panjang umur tapi bab GST ini kita sama-sama berdoa inilah hari jadi GST yang terakhir.
“Minta-minta GST mati cepat-cepat lepas ini,” tegas Ahli Parlimen Pandan itu lagi.
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena