Wednesday 25 December 2013

Segerombolan anggota polis datang melawat kediaman che'GuBard tengah malam tadi...Arahan Bukit Aman

Khamis, 26 Disember 2013

Lawatan PDRM ke Rumah CheGuBard Atas Arahan Bukit Aman

Kenyataan Media
25 Disember 2013 (11.45pm)


Lawatan PDRM ke Rumah CheGuBard Atas Arahan Bukit Aman

Segerombolan anggota polis telah datang melawat kediaman che'GuBard termasuk kediaman ibu bapanya pada tengah malam tadi di Bukit Chedang, Seremban (sekitar jam 11.30 malam). Berdasarkan maklumat oleh keluarga che'GuBard, lebih kurang 9 anggota polis beruniform dan berpakaian preman diketuai oleh seorang pegawai yang perkenal diri sebagai Inspektor Zaafar, hadir menaiki dua kereta dan satu van polis.

Gagal mendapatkan che'GuBard yang ketika ini mempunyai urusan di luar negara, Inspektor Zaafar hanya meninggalkan nota untuk dihubungi. Apabila ditanya apakah tujuan kedatangan pihak polis, dan adakah ia berkenaan himpunan protes rakyat 31 Disember di Dataran Merdeka, Inspektor Zaafar tidak pasti tetapi menegaskan ia adalah arahan Bukit Aman untuk 'bertemu' che'GuBard.

Menurut keluarga che'GuBard, walaupun pihak polis telah beredar, namun terdapat sebuah kenderaan dengan dua orang yang tidak dikenali berada tidak jauh dari kawasan rumah beliau. Lantas tidak menolak kemungkinan ia adalah anggota polis yang dalam usaha untuk mendapatkan che'GuBard. 

che'GuBard masih berada di luar kawasan dan hanya pulang pada awal pagi esok memaklumkan bahawa beliau akan menghubungi Inspektor Zaafar berdasarkan nota yang ditinggalkan sebaik sahaja tiba di dalam negara. Sebagai warga yang baik, che'GuBard akan hadir sendiri ke mana-mana balai polis jika diperlukan.

Sekian

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
- See more at: http://edyesdotcom.blogspot.com/2013/12/lawatan-pdrm-ke-rumah-chegubard-atas.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+edyesdotcom+%28edyesdotcom%29#sthash.jMoZZ4Yi.dpuf

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena