Monday 2 May 2016

[Video] TV Thailand: Anak Najib Rosmah seleweng Dana RM1 Bilion? "Kalau berita ni masuk kat tv di Malaysia...Siapa bungkus?

Isnin, 2 Mei 2016



TV Thailand: Anak Najib Rosmah seleweng Dana


- Kerengga at 5/02/2016 05:34:00 PTG


Kenyataan Anak Najib Tentang Tuduhan Ini

“Saya tidak terlibat dengan kumpulan tersebut dan sudah membuat laporan polis,memberitahu Bank Negara dan kedutaan Thai mengenai insiden tersebut apabila saya mendapat tahu mengenainya beberapa tahun yang lalu.

Saya meletak jawatan sebagai pengarah dan pengerusi Kumpulan Sagajuta pada 31 Mei 2012,sebuah syarikat yang didakwa ada kaitan dengan UFun,” kata Mohd Nazifuddin Mohd Najib dalam satu kenyataan pada Khamis. 

Nafizuddin Mohd Najib,anak kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi dituduh terbabit dengan syarikat pemasaran pelbagai peringkat (MLM) UFun yang mencetuskan kontroversi.“UFun menggunakan nama saya untuk menipu pembeli bagi menggalakkan mereka mendaftar dalam skim Ponzi mereka.UFun mencetuskan kontroversi di Thailand kerana didakwa menipu lebih 100,000 mangsa di seluruh dunia dan Pihak berkuasa Thai dan Malaysia menjalankan operasi untuk mengesan dalang di sebalik skim tersebut. 



Beberapa individu telah ditahan semasa siasatan berhubung skim itu.Polis Thai turut mencari tiga warga Malaysia yang melibatkan Pengerusi Eksekutif Kumpulan UFun,Datuk Daniel Tay.Dalam dua video di laman sosial YouTube baru-baru ini,Tay menafikan dakwaan syarikat beliau terlibat melakukan penipuan.Sementara itu Nazifuddin percaya cubaan untuk mengaitkannya dengan Skim ini merupakan sebahagian daripada usaha yang disasarkan terhadap bapanya,Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Abdul Razak. 

Ini selepas sebuah video oleh televisyen NOW26 mengenai dakwaan kaitan Nazifuddin dengan Ufun, diedarkan kepada media sosial berdasarkan bahan promosi skim Ponzi itu.“Mereka cuba untuk memfitnah semua orang yang ada kaitan dengan perdana menteri,termasuk anak-anak dan semua orang, mereka menyerang semua orang.Ini sememangnya tidak wajar dan saya harap tindakan akan diambil terhadap sesiapa saja yang terlibat,” katanya 


Siapa bercakap benar?

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena