Friday 4 January 2019

[Video PM8: Bukan bila tetapi siapa?] Kisah Pas ada ahli kaya-raya, tak perlu derma RM90 juta & Tiada jaminan Pas akan menang kes 'Saman SR' di mahkamah London.

Sabtu, 5 Januari 2019
Image may contain: 1 person, text
Dua 'presiden' UMNO (mantan dan mantin) yang Hadi sokong itu sekarang sudah dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan songlap duit beratus juta.  Duit yang mereka curi mungkin melebihi GDP negeri Kelantan. 

Setakat ini duit jamin (bail money) mereka sahaja lebih daripada RM10 juta.  Duit jamin mereka sahaja sudah jadikan mereka jutawan atau millionaire. Biarlah Pas pegang Kelantan untuk tempoh 30 tahun lagi, kemungkinan paling besar rakyat Kelantan dan sekarang Terengganu akan menjadi lebih miskin. Kelantan adalah negeri termiskin dalam Malaysia - di bawah Sabah dan Sarawak sekali.  

Tuduhan Sarawak Report ialah pemimpin UMNO (yang sekarang dikenakan tuduhan rasuah dan songlap duit di mahkamah) telah memberi duit sebanyak RM90 juta kepada Hadi dan Pas. Tujuannya untuk membeli sokongan Pas dalam PRU14. 

Maka Hadi pun mengambil tindakan gopoh  saman malu terhadap Sarawak Report di mahkamah di London.  London adalah ibukota yang paling mahal did unia. Yuran peguam pun memerlukan berjuta Ringgit. 

Setakat ini peguam Mat Salleh sudah dibayar RM2.5 juta - kata Pas. Ok tetapi siapa sebenarnya yang bayar duit RM2.5 juta itu? Pas akan perlukan duit berjuta-juta Ringgit lagi sebelum kes ini boleh selesai.  

Dan tiada jaminan Pas akan menang kes ini di mahkamah di London. Tambah malang bagi lebai-lebai malang ini UMNO sudah kalah teruk di pilihanraya dan sekarang berada di sakratul maut.  

Kita semua sedia faham pemimpin Umno telah mencuri duit. Mereka telah mencuri duit 1MDB, duit Tabung Haji, duit Felda, duit EPF, duit MARA, duit anak yatim dan banyak duit lagi. Semua duit ini adalah duit haram. Sebab itulah sesiapa yang telah mengambil atau menerima duit yang di curi ini sekarang ditimpa bala daripada Allah swt. 

Surah al Nisaa ayat 10: - "Sesungguhnya orang-orang yang memakan harta anak-anak yatim secara zalim, sebenarnya mereka itu hanyalah menelan api ke dalam perut mereka; dan mereka pula akan masuk ke dalam api neraka yang menyala-nyala."  

Jadi inilah yang sedang berlaku kepada Najib, Rosmah, Zahid, Ku Nan, Azeez dan beberapa orang lagi.  Azab mereka belum bermula pun. Ikut undang-undang mereka boleh dipenjarakan untuk tempoh sehingga 20 tahun. Nauzubillah.  

Yang sepatutnya orang yang menerima duit dari Najib pun harus diambil tindakan mahkamah dan dipenjarakan jika salah. MACC dan Polis harus menangani perkara ini kerana ia tetap salah dan menjadi jenayah besar. 

Apakah masih ada lagi dalam dunia ini manusia yang begitu bodoh dan kerdil otak pemikiran mereka yang sanggup menghulur duit untuk membantu perbuatan menelan duit curi dan duit anak yatim?  

Apakah kekufuran mereka sudah begitu menebal disebabkan mereka jahil dan bodoh? Kita lihatlah nasib mereka nanti.   Bala itu boleh tiba dari satu  penjuru yang mereka tidak sangka pun. - ostb 
TS.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena