Friday 4 January 2019

[Video Buat sepanduk di SPAD, menteri terguris hati mereka tidak cerita perkara sebenar] Tipu wajib atau wajib menipu? Good luck pungut derma untuk kes RM90 juta London -YB Sepang.

Sabtu, 5 Januari 2019
No photo description available.
Image may contain: 1 person, text
TS/mk.
Tipu wajib atau wajib menipu.. 
Image may contain: car
1. Media lapor ada pemimpin parti ehem minta tolong sangat-sangat bantuan untuk bayar baki yuran guaman yang agak banyak -400k. Katanya la ni dah terkumpul 69k ..maka perlu 331k lagi. Dan katanya juga sekarang ini sudah berbayar kos guaman RM 2.57 juta. Banyak tu. Dan pastinya ada lagi tu. 

2. Ini semua bagi kes-kes saman "fitnah" antara Presiden parti ehem vs Sarawak Report yang akan dibicarakan di mahkamah di London nanti. 

3. Apa pun teruskanlah saman tu dan carilah wang untuk bayar kos peguam tu.Mudah- mudahan berjaya bayar kos guaman itu. Dan diandaikan kes itu jadi bicara dan tak ditarik balik , saya rasa mesti Presiden parti ehem sudah 100 peratus ready untuk bagi keterangan di mahkamah di London itu nanti dan sudah siap siaga untuk disoal balas ( cross examined ) oleh QC...peguambela Sarawak Report. 
Sebelum PRU 14 PAS kata dah menang kes 90 juta di London. Maka mendabik dada semua penyokong2 PAS konon dah pun menang. Memaki hamun PH yang masa tu masih lagi pembangkang.. kononnya memfitnah menerima 90 juta dari SRC 1MDB. Kalu dah menang,kenapa nak minta derma lagi? 
4. Saya pernah baca transkrip perbicaraan kes mantan PM Singapore menyaman sebuah majalah antarabangsa ( FEER ) di mahkamah di Singapura yang juga kes fitnah. 

5. Mendiang Lee Kuan Yew yang hebat dan juga mantan peguam pun saya lihat "teruk" di"grilled" oleh Geoffrey Robertson QC di Mahkamah negaranya sendiri. 

6. Begitu juga mantan Presiden Singapura, Goh Chok Tong juga pernah disoal balas dengan begitu "brutal" oleh George Carman QC ( a superb cross examiner) juga dalam kes fitnah yang melibatkan saman antara mantan PM itu dengan mendiang Joshua Benjamin Jeyaretnam. Kes itu juga dibicarakan di Singapura. Hanya sekadar baca transkrip George Carman QC soal balas Goh Chok Tong pun bulu roma saya dah meremang. 

7. Tapi , saya yakin agamawan hebat seperti Presiden parti ehem mungkin tidak ada masalah jika disoal balas oleh QC yang mewakili Sarawak Report di mahkamah di London itu nanti. Yang lagi best sudah tentu melihat jika nama-nama individu tertentu yang disebut dalam dokumen di mahkamah ( cause papers ) disapina untuk jadi saksi dan disoal balas..mesti lejen punya. 

8. We never know mungkin jika Allah mengkehendaki tengok tengok saya juga sekonyong-konyong tiba- tiba akan ada di mahkamah di London itu ..menyaksikan perbicaraan itu. Agaknya lah. Mungkin ya, mungkin tidak.  

9. Good luck pungut derma untuk kes di London. - YB Sepang. 
TS

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena