Friday 4 January 2019

[Video Tun M: TMJ tak faham tentang persekutuan, masa tu dia belum lahir] Leonardo DiCaprio beri keterangan 'secara rahsia' kes 1MDB.

Sabtu, 5 Januari 2019

Image may contain: 2 people, beard and text
Image may contain: 1 person, text

PAS mistaken, AG has no power to investigate, says lawyer

Kelantan deputy chief minister Mohd Amar Nik Abdullah had voiced disappointment that the AG had failed to take action against rumours being spread about the Agong. (Bernama pic)

Leonardo DiCaprio beri keterangan 'secara rahsia' kes 1MDB

Bintang Hollywood Leonardo DiCaprio membuat penampilan rahsia di hadapan hakim Washington DC untuk memberi keterangan dalam kes 1MDB.
Washington Post, yang memetik sumber yang rapat dengan perkembangan itu, berkata keterangan Dicaprio dibuat "baru-baru ini" bagi membantu siasatan Jabatan Kehakiman AS (DOJ) berhubung skandal berbilion dolar itu.
Pendakwaan menganggap DIcaprio sebagai saksi yang dapat memberikan pandangan berguna tentang pembiaya Malaysia yang didakwa menyeleweng dan menggubah berbilion dolar daripada dana pelaburan itu dan kemudian membiayai kempen melobi untuk menamatkan penyiasatan," kata laporan itu.
Pembiaya Malaysia yang terlibat ialah Low Taek Jho, yang pada November lalu didakwa di AS dengan pertuduhan menggubah wang dan mencuri.
Laporan itu menambah bahawa DiCaprio merupakan saksi dan bukannya subjek penyiasatan.
Turut dinyatakan bahawa tidak jelas bagaimana pihak berkuasa membawa DiCaprio ke mahkamah tanpa disedari atau maklumat yang telah dimaklumkannya kepada hakim.
Jelas laporan itu, jurucakap DiCaprio dan DOJ enggan mengulas
DiCaprio merupakan salah seorang selebriti yang secara tidak sengaja terlibat dalam skandal 1MDB melalui Jho Low.
DOJ mendakwa Jho Low membawa DiCaprio berjudi di Las Vegas dan membayar bilnya. Jho Low juga dikatakan menghadiahi pelakon itu beberapa lukisan dan mendapatkan dana untuk filem lakonannya, The Wolf of Wall Street.
Model Miranda Kerr turut terheret dalam skandal itu selepas Jho Low menghadiahkan barang kemas bernilai jutaan dolar.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena