Saturday 2 February 2019

[Video Althantuya RAKYAT MALAYSIA MALU & Najib bukan Bossku] Walaun kena kencing 'tin MILO'! Parti Islam M'sia sudah MENGAKU KALAH sebelum berlawan?

Ahad, 3 Februari 2019
No photo description available.
Image may contain: 2 people, text
TS
Walaun kena kencing 'tin MILO'? Pas kalah Sarawak Report menang!
Yang menghairankan di sini ialah penyelesaian luar mahkamah itu tidak terkandung sama sekali apa-apa persetujuan yang menghendaki Sarawak Report menarik balik laporan atau memohon maaf kepada kepada Pas dan Hadi Awang berkaitan dakwaan menerima wang RM90 juta daripada Najib itu. 

Secara langsung bererti laporan Sarawak Report berkenaan dengan dakwaan RM90 juta itu adalah kekal  berada dalam talian dan boleh dibaca oleh sesiapa juga sehinggalah ke hari kiamat nanti. 

Secara tidak langsung dari segi tanggapan umum, dengan tindakan menarik balik saman ini,  ia bermakna Sarawak Report dianggap menang, manakala Pas telah kalah, tewas dan kecundang dalam perjuangannya menegakkan kebenaran berhubung dakwaan menerima wang RM90 juta daripada Najib. 

Hadi Awang, melalui penyelesaian luar mahkamah ini jelas dilihat tidak sedia dan tidak mampu mempertahankan hujah bahawa beliau dan Pas tidak pernah menerima wang tersebut dan keadaan ini tentunya akan memerangkap parti itu dalam pelbagai andaian yang berterusan berkaitan dengan penerimaan wang tersebut. - ShahbudinHusin  
TS

1 comments:

nick said...

PAS kononnya mendakwa sebab utama mereka menarik balik saman keatas SR adalah kos guaman dan perbicaraan yang tinggi tapi umum tahu itu hanya alasan basi yang digunakan untuk menutup hal sebenar saman itu ditarik balik iaitu "menutup dan mengelak dari hal penerimaan duit rasuah yang diambil oleh pemimpin2 PAS terdedah dan terbongkar dalam perbicaraan itu yang mustahil dapat dinafikan dan disembunyikan". Berkaitan tentang kos2 perbicaraan itu, adakah pemimpin2 PAS ingin menyatakan bahawa mereka sebelum itu tidak berfikir panjang malah tak mampu berstrategi dalam menghadapi kes itu? Pimpinan PAS semuanya berotak dangkal dan tak mampu menguasai ilmu strategi? layakkah mereka itu dilantik sebagai pemimpin jika begitu?

Jika sebelum ini PAS mampu dan tanpa malu meminta2 kepada ahlinya untuk menolong dalam hal kewangan parti, mengapa pula tiba2 pimpinan PAS malu dan enggan membebankan ahli2nya sedangkan banyak dalil dan dakwaan yang telah dikeluarkan mewajarkan bahkan mewajibkan ahli berinfaq kepada parti dan pimpinan sehingga menjanjikan kunci syurga kepada ahli2 yang murah hati? Bukankah lebai2 PAS mendakwa bahawa Hj Hadi adalah Ulamak Besar DUNIA, maka adakah tiada umat2 islam seluruh dunia yang mahu menolong ulamak besar itu? Sedangkan Najib itu yang terkenal sebagai pemboros dan RAJA Wang pun mampu mendapat derma berbillion2, adakah Hj Hadi yang dijulang sebagai ULAMAK DUNIA tak mampu dapat derma dari luar negara yang hanya berjumlah jutaan?

Jika Najib yang bukan ulamak mampu raih billion maka sepatutnya Hadi yang digelar ulamak dunia patut mampu meraih TRILLION! Atau mungkinkah semua itu hanya satu pembohongan? Hj Hadi bukanlah Ulamak Dunia atau saman keatas SR itu hanya jalan menutup kebenaran. Rasanya orang melayu dan umat Islam dapat menjangkakan kebenarannya.

Nick.
cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena